Zużycie wody

Od 2010 roku prawie o połowę ograniczyliśmy zużycie wody w naszych zakładach produkcyjnych.

Jednak za 99% zużycia wody związanego z naszymi produktami odpowiada sposób korzystania z nich przez konsumentów – i jeszcze nie udało nam się ograniczyć tej ilości.

Pracujemy nad tym. Opracowujemy produkty, które wiążą się z mniejszym zużyciem wody, by ułatwić ludziom oszczędzanie jej cennych zasobów.

Możliwości dla kobiet

Osiągnęliśmy równowagę płci w zarządzie na skalę globalną: obecnie kobiety zajmują 51% stanowisk kierowniczych, w porównaniu do 38% w 2010 roku.

Stworzyliśmy możliwości dla 2,34 miliona kobiet na całym świecie, zapewniając im wsparcie w zdobywaniu nowych umiejętności i poszerzaniu horyzontów.

Poprawiliśmy też bezpieczeństwo kobiet na plantacjach herbaty.

Emisja gazów cieplarnianych

W naszych zakładach produkcyjnych na całym świecie korzystamy w 100% z energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Od 2008 roku osiągnęliśmy redukcję emisji CO2 związanej z energią wykorzystywaną w procesie produkcji o 65%, jednak około 2/3 emisji w cyklu życiowym naszych produktów przypada na energię zużywaną w domach przez konsumentów.

Nie przewidzieliśmy tego, jak wielkim wyzwaniem jest pomoc konsumentom w zmianie ich przyzwyczajeń i zachowań, ale pracujemy nad tym poprzez nasze produkty i działania partnerskie.

Sprawiedliwe traktowanie w miejscu pracy

Robimy istotne postępy w zakresie zapewnienia bardziej konsekwentnego przestrzegania praw człowieka we wszystkich obszarach naszej działalności i łańcucha dostaw.

Za pośrednictwem naszego programu uczciwego wynagrodzenia w większości miejsc wypłacamy naszym pracownikom wynagrodzenie umożliwiające godne życie.

Inkluzywny biznes

Od 2010 roku pomogliśmy 1,8 miliona drobnych sprzedawców detalicznych uzyskać dostęp do inicjatyw, które mają na celu zwiększenie ich dochodu.

Rozszerzamy obecnie te działania, by pomóc w budowaniu odporności i przygotowaniu ich biznesów na w cyfrowym świecie. Realizujemy te cele poprzez działania partnerskie, które zapewniają dostęp do kredytów i ubezpieczenia.

Odpady i opakowania

Od 2010 roku o 32% zmalała ilość odpadów związana z korzystaniem z naszych produktów przez konsumentów. Poczyniliśmy istotne postępy w obszarach, które możemy kontrolować, na przykład osiągając zerowy poziom odpadów wysłanych przez wszystkie nasze fabryki na wysypiska i redukcję o 96% ilości odpadów przeznaczonych do utylizacji na tonę produktów.

Odnotowujemy też znaczne postępy w zakresie realizacji zobowiązania, by do 2025 roku nasze opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Do tego czasu planujemy też zwiększyć do co najmniej 25% udział plastiku pochodzącego z recyklingu w naszych opakowaniach.

W 2019 roku zobowiązaliśmy się do ograniczenia wykorzystania pierwotnego plastiku i do wsparcia zbiórki i przetworzenia większej ilości plastiku niż produkujemy.

Zrównoważone pozyskiwanie zasobów

Od 2010 roku zwiększyliśmy ilość naszych surowców rolnych pozyskiwanych ze zrównoważonych źródeł z 14% do 62%. Obecnie 88% z naszych 12 kluczowych upraw pochodzi ze zrównoważonych upraw.

Poczyniliśmy istotne postępy, ale przed nam wciąż wiele pracy.

Zdrowie i higiena

Od 2010 roku pomogliśmy poprawić stan zdrowia i warunki higieniczne ponad 1,3 miliarda osób. Przekracza to założony przez nas cel pomocy miliardowi ludzi. Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać.

Nadal będziemy działać na rzecz poprawy jakości życia.

Odżywianie

Dziesięć lat temu zobowiązaliśmy się podwoić w naszym portfolio ilość produktów, które spełniają Najwyższe Standardy Żywieniowe. Celem był poziom 60%. Do 2019 roku odsetek ten wynosił 56% i jesteśmy na dobrej drodze, by do końca 2020 roku osiągnąć zamierzony cel.

Mniej cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kalorii – a przy tym produkty żywnościowe o doskonałym smaku.

Back to top

DOŁĄCZ DO NAS

Zawsze jesteśmy chętni do nawiązania kontaktu z ludźmi, którzy tak jak my, troszczą się o naszą wspólną przyszłość dzięki wcielaniu w życie zasad zrównoważonego rozwoju.

KONTAKT

Skontaktuj się z Unilever i specjalistycznymi zespołami lub znajdź dane kontaktowe oddziałów na całym świecie.

Kontakt