Budujemy firmę, z której świat może być dumny
Dziesięć lat temu rozpoczęliśmy podróż do osiągnięcia pozycji najbardziej zrównoważonej firmy na świecie.
Aby udowodnić, że rozwój nie musi odbywać się kosztem ludzi i naszej planety.
Aby pokazać, że działalność biznesowa może przynosić dobro – poprzez działania, a nie jedynie słowa.
Osiągnęliśmy wiele wyznaczonych celów, choć nie udało nam się zrealizować wszystkich.
Po upływie dekady dzielimy się tym, czego nauczyliśmy się w tym czasie.
I stawiamy te wnioski w centrum nowej, jeszcze ambitniejszej strategii.
Spojrzenie wstecz na pionierską dekadę
W 2010 r. rozpoczęliśmy realizację Planu życia w sposób zrównoważony Unilever (USLP).
USLP zmienił zasady gry. W czasach, gdy większość firm postrzegała zrównoważony rozwój i działalność biznesową jako dwie odrębne kwestie, my zrozumieliśmy, że są one ze sobą ściśle powiązane.
Nasz plan nie ograniczał się do zrównoważonego stylu życia.
Był to plan stworzenia odnoszącej sukcesy, zrównoważonej firmy.
Przyjrzeliśmy się wszystkim ogniwom naszego łańcucha wartości i skoncentrowaliśmy nasze działania na najistotniejszych celach światowej agendy zrównoważonego rozwoju.
Ochrona klimatu. Równość płci. Zdrowie i odżywianie miliardów ludzi. Szacunek dla środowiska. Świat bardziej sprawiedliwy i większego dobrobytu
Następnie, powiązaliśmy te cele z kompleksowym zbiorem naszych założeń w zakresie zrównoważonego rozwoju – prawdopodobnie najobszerniejszym, jaki kiedykolwiek wyznaczyła przed sobą firma naszej wielkości