1. Home
  2. Zrównoważony rozwój

Razem możemy zmienić podejście do biznesu na całym świecie

Od ponad 120 lat jesteśmy pionierami wprowadzającymi innowacje i zmiany. Od jednego ratującego życie mydła po wiele zmieniających świat marek. Świat jednak szybko się zmienia, a my codziennie przekonujemy się, jak wiele więcej możemy — a nawet musimy — zrobić.

Osiem lat temu opracowaliśmy „Plan życia w sposób zrównoważony firmy Unilever” (Unilever Sustainable Living Plan), by prowadzić biznes w sposób, z którego świat będzie dumny.

Mamy wiele powodów do świętowania.

Sprawdź, jakie zrobiliśmy postępy

  • Pomogliśmy poprawić stan zdrowia i warunki higieniczne ponad 600 milionom osób.
  • Znacznie zmniejszyliśmy emisję gazów cieplarnianych oraz zużycie wody i ilość odpadów generowanych w procesie produkcji naszych produktów.
  • Ponad połowa wykorzystywanych przez nas surowców rolnych, takich jak olej palmowy, papier i herbata, pochodzi obecnie ze źródeł zrównoważonych.
  • Poprawiliśmy ponadto jakość życia milionów osób dzięki takim inicjatywom, jak nasze programy wsparcia drobnych producentów rolnych i sprzedawców detalicznych.

Poza realizacją określonych założeń nasz cel „rozpowszechnienia zrównoważonego stylu życia” stał się inspiracją dla innowacji, nowych sposobów prowadzenia działalności i marek podejmujących odpowiedzialną misję. Niektóre z naszych najnowszych inicjatyw obejmują:

Udowadniamy, że odpowiedzialny biznes to dobry biznes.

Szybszy rozwój

Woman in the forest

Przeprowadzone przez nas badania wykazały, że ponad połowa naszych klientów już kupuje lub chce kupować w sposób zrównoważony. Dlatego właśnie stworzyliśmy nasze marki oparte o koncepcję „życia w sposób zrównoważony”, które mają wyraźnie określony cel w odniesieniu do problemów społecznych i ochrony środowiska oraz przyczyniają się do realizacji Planu USLP.

Obecnie programem „życia w sposób zrównoważony” objętych jest 26 marek, w tym Dove, Lipton, Hellmann’s i Seventh Generation. 22 spośród nich znajdują się w grupie naszych wiodących 40 marek. Marki te rosły znacznie szybciej niż średnia wzrostów dla Unilevera w ciągu ostatnich czterech lat, a w roku 2017 były odpowiedzialne za 70% wzrostu naszych obrotów.

Niższe koszty

Man and waste recycling

Ograniczając produkcję odpadów oraz zużycie energii, surowców i zasobów naturalnych, poprawiamy efektywność i obniżamy koszty, a jednocześnie stajemy się w mniejszym stopniu zależni od wahań cenowych.

Od 2008 roku zaoszczędziliśmy ponad 830 milionów EUR dzięki stosowaniu ekoefektywności w naszych zakładach produkcyjnych.

Mniejsze ryzyko

Woman cultivating chilli peppers

Prowadząc działalność w sposób zrównoważony, możemy zabezpieczyć nasz łańcuch dostaw na przyszłość przed ryzykiem związanym ze zmianą klimatu i problemami z pozyskiwaniem surowców.

Przed końcem 2017 r. 56% naszych surowców rolnych pochodziło ze zrównoważonych upraw.

Większe zaufanie

Marathon initiative

Oparcie naszego modelu biznesowego na zrównoważonym rozwoju pozwala nam być partnerem dla naszych klientów oraz umacniać relacje z udziałowcami.

90% naszych pracowników jest dumnych z pracy w Unilever. W zeszłym roku zostaliśmy wskazani jako „najbardziej pożądany pracodawca” na 44 spośród 52 rynków, na których prowadzimy rekrutację — to wzrost o 25% w porównaniu do roku poprzedniego.

Jako firma spoglądamy w przyszłość, dostosowując się i ewoluując, by nieustannie być jeden krok do przodu.

Dzięki temu, czego już się nauczyliśmy, możemy zmieniać przyszłość na taką, w której sami chcielibyśmy żyć.

Wiemy, że nadszedł czas, by znów wyznaczyć sobie nowe, ambitniejsze cele, sięgające dalej niż rok 2020.

Nie znamy wszystkich odpowiedzi. Wiemy jednak, że jedyną drogą do realizacji naszych ambicji jest zaufanie i partnerstwo.

Zwróciliśmy się więc do naszej społeczności o pomoc w wyznaczeniu kolejnych celów i etapów naszej podróży.

Do ponad 40 000 osób z naszej firmy i spoza niej.

Do inwestorów i miłośników lodów, innowatorów i producentów herbaty, artystów, naukowców, producentów mydeł i strategów.

Wszyscy wygłosili swoją opinię.

Wykorzystujemy to bogactwo opinii i poglądów, aby nadać odpowiedni kierunek ewolucji naszej firmy.

By robić więcej dobrych rzeczy i wywierać bardziej pozytywny wpływ. By pomagać społecznościom rozwijać się, a naszej planecie kwitnąć.

Razem zmienimy sposób prowadzenia biznesu.

Jesteś z nami?

Back to top