Świat nigdy dotąd nie dostrzegał wyraźniej problemów społecznych i ekologicznych, przed którymi wszyscy stoimy.
Potrzeba działania nigdy nie była większa.
Zdajemy sobie sprawę, że mamy do odegrania ważną rolę. Jesteśmy firmą, w której marki i pracownicy mają określony cel: upowszechniać zrównoważony styl życia.
Pionierska dekada
W 2010 roku wprowadziliśmy Plan życia w sposób zrównoważony Unilever (USLP), chcąc udowodnić, że sukces działalności biznesowej jest powiązany ze zrównoważonym rozwojem.
W ciągu dziesięciu lat realizacji USLP świat się zmienił. Problemy, które zainspirowały nas do działania, stały się bardzo powszechne. Interesariusze nie postrzegają już zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju jako czegoś, co warto mieć – słusznie oczekują, że będą one stanowiły niezbędne minimum.
W tym czasie wiele się nauczyliśmy. I chociaż nie zawsze wszystko nam się udawało, wierzymy, że pozostaliśmy wierni naszym ambicjom, aby być liderami w obszarze zrównoważonego rozwoju, kierując się naszymi przekonaniami, że: marki mające purpose rozwijają się, firmy mające purpose trwają; a osoby mające purpose odnoszą sukcesy.
Jesteśmy przekonani, że droga, którą podążamy jest właściwa – dla nas i dla świata. A mając doświadczenie w realizacji USLP stworzymy trend, w ramach którego nasi dostawcy oraz kontrahenci i klienci będą uczestniczyć w budowaniu lepszej przyszłości.
Nowy kontrakt – ze społeczeństwem i planetą
Obecnie chcemy jeszcze bardziej niż dotąd rozwinąć naszą działalność, a także sposób jej prowadzenia. Kompas - strategia korporacyjna Unilevera - określa w jaki sposób zrealizujemy ten zamiar.
Zgodnie z naszym „Kompasem” w centrum wszystkiego co robimy znajdują się nasi interesariusze.
Strategia ta podkreśla niepodważalne znaczenie poszanowania praw człowieka. Określa również ambitne plany działania w celu rozwiązania najbardziej istotnych problemów naszych czasów, wykorzystując pełną skalę i wpływ naszych marek, a także dalszą i szybszą realizację ograniczonych czasowo celów, które prowadzą do pozytywnych zmian.