Przyświeca nam wspólny cel, polegający na popularyzowaniu zrównoważonego stylu życia
Właśnie to motywuje nas do pracy. Właśnie to sprawia, że działamy w branży. W ten sposób inspirujemy do osiągania wyjątkowych wyników.
W 1883 roku nasz założyciel wprowadził na rynek brytyjski mydło Sunlight, było ono nie tylko innowacyjne i pionierskie, jak na tamte czasy, ale miało również cel, mianowicie spopularyzować czystość i uczynić ją dostępną dla wszystkich ludzi. Był to przykład zrównoważonego stylu życia odpowiadający tamtym czasom. Obecnie mamy ponad 400 marek i nadal przyświeca nam ten sam cel.
Chcemy czynić więcej dobra dla naszej planety i społeczeństwa, a nie tylko nie szkodzić. Chcemy działać na rzecz problemów społecznych i ekologicznych, z którymi boryka się świat oraz poprawić jakość życia ludzi dzięki naszym produktom.
Od ponad 120 lat jesteśmy pionierami oraz twórcami innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań, których zamierzamy się trzymać. Będziemy kontynuować te działania w sposób zrównoważony.
Odwiedź naszą globalną stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działamy
Jesteśmy firmą o globalnym zasięgu
- Nasze produkty dostępne są w ponad 190 krajach
- Naszych produktów używa codziennie 2,5 mld osób
- Nasze obroty finansowe w 2020 roku wyniosły 51 mld euro, z czego 58% na rynkach wschodzących
- Naszą sieć sprzedawców detalicznych na całym świecie tworzy 25 milionów osób
Posiadamy zaangażowane społecznie marki
- Mamy ponad 400 marek produktów gospodarstwa domowego
- W 2020 roku 13 z nich przyniosło nam ponad miliard euro przychodu
- 81% z naszych marek należy do czołówki na swoich rynkach
- W rankingu 50 największych firm detalicznych według Kantar znajduje się 14 marek Unilevera
Naszą siłą są ludzie
- Na całym świecie pracuje dla nas 149 000 osób
- Jesteśmy najczęściej wybieranym przez absolwentów pracodawcą branży FMCG w 54 krajach
- Zachowujemy równowagę płci w całej naszej kadrze zarządzającej
- 93% naszych liderów pochodzi z lokalnych rynków, na których pracuje
Wykorzystujemy skalę naszej działalności, by czynić dobro
- Od 2010 roku pomogliśmy 1,3 mld ludzi w poprawie poziomu zdrowia i higieny
- Globalnie korzystamy w 100% z energii elektrycznej pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych
- 67% naszych surowców rolnych pochodzi ze źródeł zrównoważonych
- Propagujemy zrównoważony styl życia
Unilever w Polsce
- Ponad 30 lat działalności na polskim rynku
- Blisko 3000 pracowników zatrudnionych w całym kraju
- 3 fabryki wytwarzające produkty na polski i światowy rynek
- Lider zrównoważonej produkcji
Dowiedz się więcej o Unilever w Polsce
W Polsce jesteśmy obecni od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudniamy blisko 3000 osób w całym kraju. Produkty z naszych fabryk w Poznaniu, Bydgoszczy i Baninie k. Gdańska trafiają na rodzimy rynek, ale też do kilkudziesięciu krajów w Europie i na całym świecie. Eksportujemy m.in. do Niemiec, Francji, Węgier, Holandii, a także do Australii, Argentyny, Brazylii, USA czy Kanady.
Filarem naszej działalności jest troska o społeczeństwo oraz o kondycję planety. 10 lat temu wprowadziliśmy „Plan życia w sposób zrównoważony” w którym, postawiliśmy sobie ambitne cele. Nasze marki wdrażały innowacyjne programy, wytyczając szlak dla innych firm produkcyjnych.
Dziś świat stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Dlatego w 2021 roku przedstawiliśmy nową strategię – Kompas. Wyznacza ona nam drogę do bycia liderem zrównoważonego biznesu. W jej ramach zobowiązaliśmy się m.in. do osiągnięcia zerowej emisji netto naszych produktów do 2039 r. Do 2025 r. zmniejszymy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestujemy 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania.
W 2021 Unilever Polska otrzymał tytuł „Lidera Zrównoważonej Produkcji” w ramach przyznawanych przez Executive Club - Sustainable Economy Awards. To wyróżnienie za działania firmy ukierunkowane na wykorzystywanie nowych technologii, tworzenie lepszych modeli biznesowych i transformację sposobu myślenia o ochronie środowiska. Nagroda jest podsumowaniem wszystkich wysiłków jakie firma w Polsce podejmuje w ramach łańcucha wartości – począwszy od pozyskiwania surowców w sposób zrównoważony, przez zmiany wprowadzane w opakowaniach, aby zamykać obieg plastiku i eliminować go tam, gdzie to możliwe, po korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.