Przejdź do zawartość

Jesteśmy Unilever

Zatrudniamy 127 000 osób na całym świecie, mamy ponad 400 marek w 190 krajach, jesteśmy międzynarodową firmą z globalnym przesłaniem.

a diverse group of people sitting on blocks

Przyświeca nam wspólny cel, polegający na popularyzowaniu zrównoważonego stylu życia


Właśnie to motywuje nas do pracy. Właśnie to sprawia, że działamy w branży. W ten sposób inspirujemy do osiągania wyjątkowych wyników.

W 1883 roku nasz założyciel wprowadził na rynek brytyjski mydło Sunlight, było ono nie tylko innowacyjne i pionierskie, jak na tamte czasy, ale miało również cel, mianowicie spopularyzować czystość i uczynić ją dostępną dla wszystkich ludzi. Był to przykład zrównoważonego stylu życia odpowiadający tamtym czasom. Obecnie mamy ponad 400 marek i nadal przyświeca nam ten sam cel.

Chcemy czynić więcej dobra dla naszej planety i społeczeństwa, a nie tylko nie szkodzić. Chcemy działać na rzecz problemów społecznych i ekologicznych, z którymi boryka się świat oraz poprawić jakość życia ludzi dzięki naszym produktom.

Od ponad 120 lat jesteśmy pionierami oraz twórcami innowacyjnych i przyszłościowych rozwiązań, których zamierzamy się trzymać. Będziemy kontynuować te działania w sposób zrównoważony.

Odwiedź naszą globalną stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działamy

Jesteśmy firmą o globalnym zasięgu

  • Nasze produkty dostępne są w ponad 190 krajach
  • Naszych produktów używa codziennie 3,4 mld osób
  • Nasze obroty finansowe w 2022 roku wyniosły 60,1 mld euro, z czego 59% na rynkach wschodzących

Posiadamy zaangażowane społecznie marki

Poznaj nasze marki

  • Mamy ponad 400 marek produktów
  • W 2022 roku 14 z nich przyniosło nam ponad miliard euro przychodu
  • 14z naszych marek znajduje się w pierwszej 50. najczęściej wybieranych marek FMCG na świecie
  • Zainwestowaliśmy 7,8 mld euro w działania marketingowe oraz budujące nasze marki

Naszą siłą są ludzie

Dowiedz się więcej w zakładce Kariera

  • Na całym świecie pracuje dla nas 127 tys. osób
  • Jesteśmy najczęściej wybieranym przez absolwentów oraz osoby rozpoczynające karierę pracodawcą w 16 z 20 największych rynków
  • Zachowujemy równowagę płci w naszej kadrze zarządzającej (54/46 kobiet/mężczyzn)

Wykorzystujemy skalę naszej działalności, by czynić dobro

Dowiedz się więcej w zakładce Planeta i społeczeństwo

  • 21%opakowań naszych produktów wytworzono z recyklingowanego plastiku
  • 48%marek z naszego portfolio oferowało programy zrównoważonego odżywiania
  • Dzięki programom naszych marek promującym zdrowie i dobre samopoczucie dotarliśmy do 667 milionów osób
  • Zainwestowaliśmy 818 mln euro we współpracę z różnorodnymi przedsiębiorstwami należącymi do osób z grup niedostatecznie reprezentowanych

Wprowadzamy istotne innowacje

  • Zainwestowaliśmy 908 mln euro w badania i rozwój
  • Dzięki innowacjom osiągnęliśmy 1,7 mld euro dodatkowego obrotu

Produkcja na światowym poziomie

  • 280 fabryk obsługiwanych przez Unilever
  • Od 2015 roku, o 68% zredukowaliśmy emisję gazów cieplarnianych w wyniku zużycia energii i czynników chłodniczych w naszej działalności
  • Rocznie realizujemy 25 mln zamówień klientów

Unilever w Polsce

  • Ponad 30latdziałalności na polskim rynku
  • Blisko 3000pracownikówzatrudnionych w całym kraju
  • 3 fabrykiwytwarzające produkty na polski i światowy rynek
  • Liderzrównoważonej produkcji

Dowiedz się więcej o Unilever w Polsce

W Polsce jesteśmy obecni od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudniamy blisko 3000 osób w całym kraju. Produkty z naszych fabryk w Poznaniu, Bydgoszczy i Baninie k. Gdańska trafiają na rodzimy rynek, ale też do kilkudziesięciu krajów w Europie i na całym świecie. Eksportujemy m.in. do Niemiec, Francji, Węgier, Holandii, a także do Australii, Argentyny, Brazylii, USA czy Kanady.

Filarem naszej działalności jest troska o społeczeństwo oraz o kondycję planety. 10 lat temu wprowadziliśmy „Plan życia w sposób zrównoważony” w którym, postawiliśmy sobie ambitne cele. Nasze marki wdrażały innowacyjne programy, wytyczając szlak dla innych firm produkcyjnych.

Dziś świat stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Dlatego w 2021 roku przedstawiliśmy nową strategię – Kompas. Wyznacza ona nam drogę do bycia liderem zrównoważonego biznesu. W jej ramach zobowiązaliśmy się m.in. do osiągnięcia zerowej emisji netto naszych produktów do 2039 r. Do 2025 r. zmniejszymy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestujemy 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania.

W 2021 Unilever Polska otrzymał tytuł „Lidera Zrównoważonej Produkcji” w ramach przyznawanych przez Executive Club - Sustainable Economy Awards. To wyróżnienie za działania firmy ukierunkowane na wykorzystywanie nowych technologii, tworzenie lepszych modeli biznesowych i transformację sposobu myślenia o ochronie środowiska. Nagroda jest podsumowaniem wszystkich wysiłków jakie firma w Polsce podejmuje w ramach łańcucha wartości – począwszy od pozyskiwania surowców w sposób zrównoważony, przez zmiany wprowadzane w opakowaniach, aby zamykać obieg plastiku i eliminować go tam, gdzie to możliwe, po korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Wróć do góry