Globalny ślad węglowy i zasięg
- 190krajów,w których dostępne są nasze produkty
- 4,4 mlnsklepów detalicznych obsługiwanych przez dystrybutorówna 10 największych rynkach wschodzących
- 59,6 mld euroto wartość naszego obrotu finansowego w 2023 roku,z czego 58% na rynkach wschodzących
Kultowe marki globalne i lokalne
- 3,4 mldosóbcodziennie używa naszych produktów
- ~75%naszego obrotu generuje 30 największych marek (30 Power Brands)
- 8,6 mld euroinwestycjiw działania marketingowe oraz budujące nasze marki
Zaangażowana i różnorodna baza talentów
- 128 000osóbzatrudnionych w Unilever na całym świecie
- 84%to współczynnik zaangażowaniaw ankiecie pracowniczej Unilever
- 55%naszej kadry kierowniczejto kobiety
Operacje cyfrowe z wykorzystaniem technologii
- 57 000dostawcówz około 150 krajów
- 280+fabrykobsługiwanych przez Unilever
- 23 mlnrealizowanychzamówień klientów
Zróżnicowana nauka i technologia
- 949 mln euroinwestycjiw badania i rozwój
- 20 000+patentówchroniących nasze odkrycia i przełomowe innowacje
- 1,8 mld eurododatkowego obrotudzięki innowacjom
Ekspercka wiedza na temat zrównoważonego rozwoju
- Ocena AAAw rankingu CDP za 2023rok w kategoriach lasy, woda i klimat
- 74%redukcjaemisji gazów cieplarnianych w naszej działalności od 2015 roku
- 1,9 mlnMŚPkorzysta z naszych platform cyfrowych, aby rozwijać swój biznes
Unilever w Polsce
- Ponad 30latdziałalności na polskim rynku
- Blisko 3000pracownikówzatrudnionych w całym kraju
- 3 fabrykiwytwarzające produkty na polski i światowy rynek
- Liderzrównoważonej produkcji
Dowiedz się więcej o Unilever w Polsce
W Polsce jesteśmy obecni od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudniamy blisko 3000 osób w całym kraju. Produkty z naszych fabryk w Poznaniu, Bydgoszczy i Baninie k. Gdańska trafiają na rodzimy rynek, ale też do kilkudziesięciu krajów w Europie i na całym świecie. Eksportujemy m.in. do Niemiec, Francji, Węgier, Holandii, a także do Australii, Argentyny, Brazylii, USA czy Kanady.
Filarem naszej działalności jest troska o społeczeństwo oraz o kondycję planety. 10 lat temu wprowadziliśmy „Plan życia w sposób zrównoważony” w którym, postawiliśmy sobie ambitne cele. Nasze marki wdrażały innowacyjne programy, wytyczając szlak dla innych firm produkcyjnych.
Dziś świat stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Dlatego w 2021 roku przedstawiliśmy nową strategię – Kompas. Wyznacza ona nam drogę do bycia liderem zrównoważonego biznesu. W jej ramach zobowiązaliśmy się m.in. do osiągnięcia zerowej emisji netto naszych produktów do 2039 r. Do 2025 r. zmniejszymy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestujemy 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania.
W 2021 Unilever Polska otrzymał tytuł „Lidera Zrównoważonej Produkcji” w ramach przyznawanych przez Executive Club - Sustainable Economy Awards. To wyróżnienie za działania firmy ukierunkowane na wykorzystywanie nowych technologii, tworzenie lepszych modeli biznesowych i transformację sposobu myślenia o ochronie środowiska. Nagroda jest podsumowaniem wszystkich wysiłków jakie firma w Polsce podejmuje w ramach łańcucha wartości – począwszy od pozyskiwania surowców w sposób zrównoważony, przez zmiany wprowadzane w opakowaniach, aby zamykać obieg plastiku i eliminować go tam, gdzie to możliwe, po korzystanie z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Przedsiębiorca uzyskał pomoc w ramach programu rządowego pod nazwą: "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2023 r."