
Dzięki wspólnym wysiłkom największych światowych firm z sektorów produkcji, technologii i marketingu, Unstereotype Alliance ma szanse rozwiązać problem utrwalania stereotypów w działaniach reklamowych firm i marek. Porozumienie objęło najważniejsze firmy i organizacje, znane z dotychczasowych wysiłków na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na płeć. Wśród członków porozumienia znajdują się firmy ANA, AT&T, Alibaba, Cannes Lions, Diageo, Facebook, Geena Davis Institute, Google, IPG, IPA, Johnson & Johnson, Mars, Mattel, Microsoft, P&G, Publicis, Twitter, The Female Quotient, UN Women, Unilever, World Federation of Advertisers oraz WPP.
Spotkanie Unstereotype Alliance, po raz pierwszy odbyło się w Cannes z inicjatywy UN Women i Unilever. Uczestnicy omawiali tam rozwiązania, które, dzięki działaniom reklamowym, pozwolą na wprowadzenie pozytywnych zmian kulturowych, kształtując realistyczne, obiektywne wizerunki kobiet i mężczyzn.
Phumzile Mlambo-Ngcuka, Executive Director UN Women powiedziała przed spotkaniem: „Stereotypy odzwierciedlają głęboko zakorzenione wyobrażenia co do kobiecości i męskości. Negatywne, umniejszające wizerunki kobiet i dziewcząt to jedna z największych barier w upowszechnianiu równościowego podejścia do płci, dlatego musimy starać się je zmieniać, ilekroć się pojawią. Reklama stanowi szczególnie silny środek oddziaływania na społeczne postawy i normy. Cieszymy się, że wspólnie z najważniejszymi firmami kształtującymi rynek, będziemy w stanie wpłynąć na to, jak postrzegane są kobiety na całym świecie.”
Keith Weed, Chief Marketing and Communications Officer w Unilever, dodaje: „W naszej branży obserwujemy pewien postęp, jednak dopóki wciąż zdarzają się reklamy, które umniejszają lub ograniczają role, jakie odgrywają w społeczeństwie zarówno kobiety, jak i mężczyźni, wciąż mamy co robić. Wspólnie z partnerami z różnych sektorów chcemy wypracować metody dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, by zapewnić jak najsilniejsze oddziaływanie sojuszu na rynek. Wierzymy, że wspólnie uda nam się doprowadzić do trwałej zmiany. Nie jest to już wyłącznie imperatyw społeczny, ale także biznesowy, a nowoczesne reklamy okazują się o 25% skuteczniejsze i zapewniają większą widoczność markom.”
Odbywająca się dzisiaj (22 czerwca) sesja inauguracyjna Unstereotype Alliance ma na celu określenie najważniejszych zobowiązań i strategicznych kierunków dla inicjatywy.
Unstereotype Alliance startuje w rok po rozpoczęciu podobnej inicjatywy przez Unilever. Firma zobowiązała się wtedy do unikania stereotypowych skojarzeń dotyczących płci w reklamach wszystkich swoich marek na całym świecie. Aline Santos, Executive Vice President of Global Marketing w Unilever, mówi: “To bardzo istotny moment dla naszej misji walki ze stereotypami. Każdy z członków porozumienia wykonał niezwykła pracę w tym zakresie, a teraz nadszedł czas by połączyć siły i nadać całemu przedsięwzięciu globalny wymiar. Tego typu podejście powinno bowiem stanowić normę, a nie jedynie wyróżniać kilka wybranych firm.”
Pierwsze wydarzenie w ramach Unstereotype Alliance zorganizowano podczas tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions, by wyjść z inicjatywą poza grono członków-założycieli i zapoznać z nią przedstawicieli różnych branż i środowisk.
Dołącz do dyskusji #Unstereotype.
Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.unilever.com oraz www.unwomen.org/en


Pełna lista członków założycieli Unstereotype Alliance (w kolejności alfabetycznej):
- ANA Alliance for Family Entertainment, Stephen Quinn
- Alibaba, Chris Tung
- AT&T, Fiona Carter
- Cannes Lions, Philip Thomas
- Diageo, Syl Saller
- Facebook, Carolyn Everson
- Geena Davis Institute, Madeline Di Nonno
- Google, Matt Brittin
- IPA, Sarah Golding
- IPG, Michael Roth
- J&J, Alison Lewis
- Mars, Andrew Clarke
- Mattel, Lisa McKnight
- Microsoft, Kathleen Hall
- P&G, Marc Pritchard
- Publicis, Arthur Sadoun
- The Female Quotient, Shelley Zalis
- Twitter, Leslie Berland & Anthony Noto
- UN Women, Executive Director, Phumzile Mlambo-Ngcuka
- Unilever, Keith Weed & Aline Santos
- WFA, Stephan Loerke
- WPP, Sir Martin Sorrell
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 52,7 mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (57%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum i Lynx.
Plan Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:
- Pomoc ponad miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020;
- Zmniejszenie o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
- Poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.
Plan „Życie w sposób zrównoważony” zakłada rozwój biznesu i zaufania przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Marki zrównoważone, które realizują założenia Planu, osiągają o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w całkowitej stopie wzrostu w 2016 roku wyniósł ponad 60%.
Firma Unilever uplasowała się na pierwszej pozycji w swoim sektorze w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2016 r. W zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz szósty z rzędu znalazła się także w ścisłej czołówce w edycji 2016 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego przez GlobeScan/SustainAbility. Unilever zobowiązał się również do osiągnięcia pozytywnego bilansu emisji dwutlenku węgla do roku 2030.
Więcej informacji na temat firmy Unilever i poszczególnych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com. Więcej informacji na temat planu „Życie w sposób zrównoważony” Unilever można znaleźć pod adresem: www.unilever.com/sustainable-living/.