Przejdź do zawartość

Unilever wspólnie z UN Women walczy ze stereotypami w reklamie

Opublikowany:

Średni czas czytania: 4 Minuty

Unilever wspólnie z UN Women oraz grupą największych światowych koncernów ogłosił start projektu Unstereotype Alliance, w ramach którego firmy będą walczyć ze stereotypowym postrzeganiem płci w działaniach marketingowych. Do porozumienia przystąpili również inni światowi giganci, w tym WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft oraz J&J.

1. grupa śmiejących się kobiet 2. kobieta I mężczyzna uśmiechający się do siebie 3. kobieta w stroju do karate

Dzięki wspólnym wysiłkom największych światowych firm z sektorów produkcji, technologii i marketingu, Unstereotype Alliance ma szanse rozwiązać problem utrwalania stereotypów w działaniach reklamowych firm i marek. Porozumienie objęło najważniejsze firmy i organizacje, znane z dotychczasowych wysiłków na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na płeć. Wśród członków porozumienia znajdują się firmy ANA, AT&T, Alibaba, Cannes Lions, Diageo, Facebook, Geena Davis Institute, Google, IPG, IPA, Johnson & Johnson, Mars, Mattel, Microsoft, P&G, Publicis, Twitter, The Female Quotient, UN Women, Unilever, World Federation of Advertisers oraz WPP.

Spotkanie Unstereotype Alliance, po raz pierwszy odbyło się w Cannes z inicjatywy UN Women i Unilever. Uczestnicy omawiali tam rozwiązania, które, dzięki działaniom reklamowym, pozwolą na wprowadzenie pozytywnych zmian kulturowych, kształtując realistyczne, obiektywne wizerunki kobiet i mężczyzn.

Phumzile Mlambo-Ngcuka, Executive Director UN Women powiedziała przed spotkaniem: „Stereotypy odzwierciedlają głęboko zakorzenione wyobrażenia co do kobiecości i męskości. Negatywne, umniejszające wizerunki kobiet i dziewcząt to jedna z największych barier w upowszechnianiu równościowego podejścia do płci, dlatego musimy starać się je zmieniać, ilekroć się pojawią. Reklama stanowi szczególnie silny środek oddziaływania na społeczne postawy i normy. Cieszymy się, że wspólnie z najważniejszymi firmami kształtującymi rynek, będziemy w stanie wpłynąć na to, jak postrzegane są kobiety na całym świecie.”

Keith Weed, Chief Marketing and Communications Officer w Unilever, dodaje: „W naszej branży obserwujemy pewien postęp, jednak dopóki wciąż zdarzają się reklamy, które umniejszają lub ograniczają role, jakie odgrywają w społeczeństwie zarówno kobiety, jak i mężczyźni, wciąż mamy co robić. Wspólnie z partnerami z różnych sektorów chcemy wypracować metody dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, by zapewnić jak najsilniejsze oddziaływanie sojuszu na rynek. Wierzymy, że wspólnie uda nam się doprowadzić do trwałej zmiany. Nie jest to już wyłącznie imperatyw społeczny, ale także biznesowy, a nowoczesne reklamy okazują się o 25% skuteczniejsze i zapewniają większą widoczność markom.”

Odbywająca się dzisiaj (22 czerwca) sesja inauguracyjna Unstereotype Alliance ma na celu określenie najważniejszych zobowiązań i strategicznych kierunków dla inicjatywy.

Unstereotype Alliance startuje w rok po rozpoczęciu podobnej inicjatywy przez Unilever. Firma zobowiązała się wtedy do unikania stereotypowych skojarzeń dotyczących płci w reklamach wszystkich swoich marek na całym świecie. Aline Santos, Executive Vice President of Global Marketing w Unilever, mówi: “To bardzo istotny moment dla naszej misji walki ze stereotypami. Każdy z członków porozumienia wykonał niezwykła pracę w tym zakresie, a teraz nadszedł czas by połączyć siły i nadać całemu przedsięwzięciu globalny wymiar. Tego typu podejście powinno bowiem stanowić normę, a nie jedynie wyróżniać kilka wybranych firm.”

Pierwsze wydarzenie w ramach Unstereotype Alliance zorganizowano podczas tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions, by wyjść z inicjatywą poza grono członków-założycieli i zapoznać z nią przedstawicieli różnych branż i środowisk.

Dołącz do dyskusji #Unstereotype.

Więcej informacji można znaleźć na stronach: www.unilever.com oraz www.unwomen.org/en

1. grupa śmiejących się kobiet 2. kobieta I mężczyzna uśmiechający się do siebie 3. kobieta w stroju do karate
1. grupa śmiejących się kobiet 2. kobieta I mężczyzna uśmiechający się do siebie 3. kobieta w stroju do karate

Pełna lista członków założycieli Unstereotype Alliance (w kolejności alfabetycznej):

  • ANA Alliance for Family Entertainment, Stephen Quinn
  • Alibaba, Chris Tung
  • AT&T, Fiona Carter
  • Cannes Lions, Philip Thomas
  • Diageo, Syl Saller
  • Facebook, Carolyn Everson
  • Geena Davis Institute, Madeline Di Nonno
  • Google, Matt Brittin
  • IPA, Sarah Golding
  • IPG, Michael Roth
  • J&J, Alison Lewis
  • Mars, Andrew Clarke
  • Mattel, Lisa McKnight
  • Microsoft, Kathleen Hall
  • P&G, Marc Pritchard
  • Publicis, Arthur Sadoun
  • The Female Quotient, Shelley Zalis
  • Twitter, Leslie Berland & Anthony Noto
  • UN Women, Executive Director, Phumzile Mlambo-Ngcuka
  • Unilever, Keith Weed & Aline Santos
  • WFA, Stephan Loerke
  • WPP, Sir Martin Sorrell

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 52,7 mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (57%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Magnum i Lynx.

Plan Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:

  • Pomoc ponad miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020;
  • Zmniejszenie o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
  • Poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.

Plan „Życie w sposób zrównoważony” zakłada rozwój biznesu i zaufania przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Marki zrównoważone, które realizują założenia Planu, osiągają o 50% wyższe tempo wzrostu niż pozostałe, a ich udział w całkowitej stopie wzrostu w 2016 roku wyniósł ponad 60%.

Firma Unilever uplasowała się na pierwszej pozycji w swoim sektorze w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2016 r. W zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz szósty z rzędu znalazła się także w ścisłej czołówce w edycji 2016 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego przez GlobeScan/SustainAbility. Unilever zobowiązał się również do osiągnięcia pozytywnego bilansu emisji dwutlenku węgla do roku 2030.

Więcej informacji na temat firmy Unilever i poszczególnych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com. Więcej informacji na temat planu „Życie w sposób zrównoważony” Unilever można znaleźć pod adresem: www.unilever.com/sustainable-living/.

Wróć do góry