Sukces tych nowych inicjatyw wymaga oczywiście innowacyjności, która jest niezbędna, byśmy mogli zrealizować te nowe zdrowotne cele bez uszczerbku dla walorów smakowych.
W naszym centrum innowacyjnej żywności The Hive przy Uniwersytecie Wageningen w Holandii ponad 500 ekspertów pracuje nad stworzeniem wartościowej żywności nowej generacji – żywności na miarę przyszłości. To właśnie tam start-up z dziedziny biotechnologii, Algenuity, współpracuje z naszym zespołem ds. badań i rozwoju działu produktów spożywczych, poszukując sposobów wprowadzenia na rynek żywności na bazie mikroalg.
Współpraca ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszych ambitnych założeń. Dlatego zapraszamy do współpracy rolników, organizacje pozarządowe, uniwersytety i lokalne społeczności, by generować zrównoważone zmiany, których światowy system żywnościowy tak desperacko potrzebuje.
Czy to program ”Caring Dairy”(Zadbane Mleko) realizowany przez Ben & Jerry’s, czyli wypłaty dodatków dla rolników stosujących praktyki zrównoważonego rolnictwa, czy współpraca Knorr z brytyjskim oddziałem WWF przy tworzeniu raportu „Future 50 Foods” (50 Produktów Spożywczych Przyszłości) wskazującego, jakie produkty wszyscy powinniśmy spożywać częściej – cel jest ten sam: naprawa naszego systemu żywnościowego, by był sprawiedliwy dla wszystkich.
Strategia Future Foods podkreśla nasze zobowiązanie nie tylko do transformacji biznesowej produkcji żywności, ale też do pomocy w transformacji całego światowego systemu żywnościowego. Dopiero wtedy wszyscy i wszędzie będą mieć dostęp do niedrogiej żywności, która jest dobra dla naszego zdrowia oraz dla planety.