1. Home
  2. ...
  3. News & features
  4. Szkice prawdziwego piekna Dove

Szkice prawdziwego piekna Dove

Marka Dove i szkolony przez FBI rysownik portretów pamięciowych przeprowadziła wśród kobiet eksperyment społeczny nakreślający problem, jakim jest dostrzeganie ich własnego piękna. Kampania Dove® „Szkice Prawdziwego Piękna Dove” to kolejny krok marki, mający na celu poprawę samooceny kobiet. Stworzony na potrzeby kampanii film pokazuje ogromną różnicę pomiędzy tym, jak kobiety postrzegają siebie, a tym w jaki sposób są widziane przez innych.

Unilever logo

Sposób, w jaki kobiety widzą same siebie ogromnie się różni od tego, jak postrzegają je inni. Ponad połowa (54%) kobiet na świecie zgadza się, że są one najsurowszymi krytykami swojego własnego wyglądu*. Procent ten odpowiada zatrważającej liczbie 672 milionów kobiet na całym świecie**. Dove® dąży do kreowania świata, w którym piękno jest źródłem pewności siebie, a nie niepewności. W związku z tym firma przeprowadziła poruszający eksperyment społeczny, ilustrujący jak widoczny jest ten problem. W krótkometrażowym filmie „Real Beauty Sketches - Szkice Prawdziwego Piękna Dove” Dove pokazuje jak kobiety widzą własne piękno w kontraście do tego, co widzą inni.

Film Prawdziwe portrety piękna przedstawia Gila Zamorę, szkolonego w FBI rysownika portretów pamięciowych, który w ciągu 28 lat swojej kariery wykonał ponad 3000 rysunków, korzystając z autorskiej metody Compositure™. W przedstawionym w filmie eksperymencie Zamora na podstawie opisów kobiet, których nie widzi, wykonuje ich portrety pamięciowe.

Przed sesją z rysownikiem każda z bohaterek eksperymentu spędza kilka chwil z nieznajomą osobą, przy czym są one nieświadome powodu spotkania. Po sesji z naszymi bohaterkami Zamora wykonuje drugi portret, tym razem opierając się na opisie obcej osoby. Większość portretów wykonanych na podstawie opisu nieznajomego przedstawiała piękniejszy, szczęśliwszy i często wierniejszy obraz kobiety. Potwierdza to fakt, że kobiety są najsurowszymi krytykami własnego wyglądu.

– Kiedy poproszono mnie o wzięcie udziału w eksperymencie Dove, nie zdawałem sobie sprawy, że te dwa portrety mogą się tak bardzo różnić – mówi Gil Zamora, rysownik portretów pamięciowych. – Poruszyły mnie emocjonalne reakcje kobiet oglądających portrety umieszczone obok siebie. Jestem pewien, iż wiele z tych odważnych kobiet zdało sobie sprawę ze zniekształconego obrazu siebie, jaki mają w świadomości i który znacząco wpływał na różne sfery ich życia.

Film dokumentuje reakcje kobiet na ich własny obraz siebie i to, jak zdają sobie sprawę z tego, że ich niska samoocena w dużym stopniu wpływa na wiele innych sfer ich życia. Film inspiruje zarówno kobiety, jak i widzów, do dostrzeżenia piękna w nich samych. – Przeprowadziliśmy ten eksperyment i zrealizowaliśmy ten film, aby pokazać słuszność idei Dove, jaką jest wspieranie poczucia własnej wartości u kobiet – mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, dyrektor marketingu produktów kosmetycznych w Unilever. – Mamy nadzieję, że zainspirujemy tym kobiety do dostrzegania własnego piękna i uświadomienia sobie, jak tak naprawdę widzą je inni. 

Kobiety są najsurowszymi krytykami własnego piękna – tylko 4% kobiet na całym świecie uważa się za piękne (2% w 2004 r.). Dove wierzy, że kiedy kobiety wyglądają i czują się dobrze, gdy są szczęśliwsze. Kampania Dove „Szkice Prawdziwego Piękna Dove” zachęca kobiety do ponownego rozważenia postrzegania samych siebie.

Przyłącz się do naszej akcji i dziel tą piękną ideą z innymi kobietami.

Back to top