1. Home
  2. ...
  3. Aktualności
  4. Unilever liderem w rankingu 2016 Global Access to Nutrition Index

Unilever liderem w rankingu 2016 Global Access to Nutrition Index

Unilever od lat pracuje nad ulepszaniem swoich produktów spożywczych, aby ich receptury były zgodne z zaleceniami wiodących instytucji związanych z żywieniem i zdrowiem publicznym. Jest to jeden z głównych celów w przyjętej przez firmę strategii zrównoważonego rozwoju, nazywanej Plan „Życie w sposób zrównoważony Unilever Unilever Sustainable Living Plan (USLP). Starania koncernu w tym zakresie zostały po raz kolejny docenione. Tym razem firma zajęła pierwsze miejsce w rankingu 2016 Global Access to Nutrition Index jako lider w reformulacji produktów, prowadzonej w celu poprawy ich jakości żywieniowej.

Global Access to Nutrition Index jest publikowany przez Fundację Access to Nutrition Foundation (ATNF), niezależną organizację non-profit z siedzibą w Holandii. Jej głównym celem jest regularna publikacja indeksów, które oceniają politykę i działania związane z zagadnieniami żywieniowymi największych producentów żywności i napojów. Indeks jest finansowany przez Fundację Billa i Melindy Gates, Wellcome Trust oraz Children’s Investment Fund Foundation. Zestawienie obejmuje ocenę 22 największych producentów żywności na świecie.

Niezwykle cieszymy się z tego wyróżnienia, tym bardziej, że pochodzi ono od niezależnej organizacji. Poprawa zdrowia i samopoczucia ludzi to jeden z naszych głównych trzech celów w ramach Planu. W wyniku tych starań już ponad jedna trzecia naszego portfolio marek w kategorii artykułów spożywczych, lodów oraz napojów, spełnia najwyższe normy żywieniowe zgodnie z uznanymi na całym świecie wytycznymi w zakresie odżywiania. Objęcie pozycji lidera w rankingu ATNI jest doskonałym dowodem na to, że jesteśmy pionierami branży w tej dziedzinie – skomentowała Iwonna Niegowska, żywieniowiec firmy Unilever.

Jednym z ostatnich osiągnięć w tym zakresie, które również przyczyniło się do objęcia pozycji lidera w rankingu, było wyeliminowanie przez Unilever (jako pierwsza firma na świecie) tłuszczy trans ze swojego portfolio. Usunięte zostały one nie tylko z margaryn i tłuszczów do smarowania, ale także z pozostałych produktów spożywczych.

Więcej informacji na temat indeksu: https://www.accesstonutrition.org

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top