Toggle Szukaj

  1. Home
  2. ...
  3. Aktualności firmy Unilever Polska
  4. Unilever podsumowuje cztery lata realizacji planu "Życie w sposób zrównoważony"

Unilever podsumowuje cztery lata realizacji planu "Życie w sposób zrównoważony"

10 czerwca w warszawskiej Villi Foksal odbyło się spotkanie poświęcone podsumowaniu czterech lat realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony” firmy Unilever. Gościem honorowym spotkania był Ambasador Królestwa Holandii J.E. Pan Paul Bekkers. Swoją obecnością wydarzenie uświetnili również przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, biznesu, organizacji pozarządowych oraz mediów.

Podczas spotkania Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej, Harm Goossens, wraz z Sabiną Krzystolik, Wiceprezes Zarządu ds. Łańcucha Dostaw Unilever CEE, przedstawili lokalne działania, dzięki którym firmie udało się m.in. wpłynąć na poprawę zdrowia Polaków oraz ograniczyć emisję CO2.

Kluczowe informacje zaprezentowane podczas spotkania:

  • Marki rozwijane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, takie jak Dove czy Flora, odnotowują dwukrotnie wyższe wzrosty.
  • Zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych na terenie kraju pozwoliło na redukcję emisji CO2 na tonę produkcji o 14% w porównaniu z 2013 r. i o 72% z rokiem 2008.
  • Podniesienie efektywności operacyjnej w codziennej pracy przedstawicieli handlowych Unilever pozwoliło m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez agentów handlowych na polskich drogach średnio o 12% (przy jednoczesnym zwiększeniu liczby odwiedzonych klientów o blisko 60%).
  • Realizując fundamentalne cele planu „Życie w sposób zrównoważony” firma nie zapomina o własnych pracownikach wprowadzając w oddziałach na całym świecie program Lamplighter. Jest to wyraz innowacyjnego podejścia do poprawy zdrowia i samopoczucia pracowników, skupiającego się zarówno na fizycznych, jak i psychicznych aspektach kondycji osób zatrudnionych w koncernie.
  • Dzięki zastosowaniu eko-efektywności w zakładach produkcyjnych na całym świecie, firma zaoszczędziła od 2008 roku w sumie 400 milionów euro w skali globalnej.
  • Ponad 55% surowców rolniczych wykorzystywanych przez Unilever w ubiegłym roku zostało pozyskanych w sposób zrównoważony (cel na 2020 rok to 100%).
  • Rok 2014 przyniósł sukcesy również na polu ograniczenia śladu środowiskowego – osiągnięto bowiem cel w ramach inicjatywy „Zero waste to landfill”, dzięki której ponad 240 fabryk Unilever w 67 krajach świata umieszcza na składowiskach wyłącznie niebezpieczne odpady, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane.

Prezentację wzbogaciły komentarze eksperckie – Andrzeja Gantnera, Dyrektora Generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, oraz Rafała Rudzkiego, Senior Manager Sustainability Consulting Deloitte.

Ostatnie lata pokazują, że wprowadzenie idei zrównoważonego rozwoju, jako integralnej części naszego biznesu, było najlepszą decyzją jaką mogliśmy podjąć. Będziemy konsekwentnie realizować i dostosowywać ten model do nowych okoliczności, ponieważ zrównoważony rozwój napędza nasze innowacje i stymuluje wzrosty. Niezmiernie cieszy nas też fakt, że te starania doceniają konsumenci, coraz częściej wybierając marki, w których DNA wpisany jest zrównoważony rozwój i cel społeczny, takie jak Dove czy Flora. Wzrosty marek odpowiedzialnych społecznie, stanowiące połowę globalnego rozwoju spółki w 2014 roku, tylko utwierdzają nas w słuszności tych działań – podsumowuje Harm Goossens, Prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.

W opublikowanym z tej okazji raporcie, prezentującym globalne i lokalne postępy firmy Unilever w realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”, przedstawiono przykłady inicjatyw przybliżających spółkę do osiągnięcia założonych celów, jak i wyzwania stojące na drodze do ich wykonania.

Zachęcamy do zapoznania się z lokalnym raportem (PDF | 6MB) oraz informacjami zawartymi na stronie dedykowanej planowi "Życie w sposób zrównoważony": http://www.unilever.pl/sustainable-living-2015(

Dodatkowe informacje:

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top