1. Home
  2. ...
  3. Aktualności
  4. Zrównoważony rozwój 2012

Zrównoważony rozwój 2012

Dwa lata po ogłoszeniu planu „Życie w sposób zrównoważony” dzielimy się raportem z naszych postępów. Zobaczcie nasze globalne i lokalne osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Nasza firma w Polsce realizując założenia globalnego Planu „Życie w sposób zrównoważony” osiągnęła postępy w wielu aspektach działalności, np.:

  • zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich 4 fabrykach w Polsce zmniejszając emisję CO2 na tonę produkcji o 11% w porównaniu z 2011 r. i o 62% w porównaniu do 2008 r.,
  • lepsza efektywność operacyjna w łańcuchu dostaw, która pozwoli m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez ciężarówki firmy na polskich drogach o ok. 20 mln km do 2015 r. i jako efekt zmniejszyć emisję CO2,
  • poprawa jakości odżywczej produktów np. w sprzedawanej margarynie Flora Original z 70% niższą zawartością tłuszczów nasyconych niż w maśle lub oferując niskokaloryczne lody dla dzieci Max,
  • pozyskiwanie surowców rolnych ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważonyjak kakao używane w lodach Magnum oraz herbata używana do produkcji czarnych herbat marki Lipton.

Staramy się również bardziej inspirować konsumentów np. do korzystania z innowacji, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, dlatego poszerzamy ofertę suchych szamponów, które powodują 90% mniej emisji gazów cieplarnianych w porównaniu do mycia włosów z podgrzewaną wodą. W skali globalnej, kategoria tych produktów osiągnęła prawie 20% wzrost sprzedaży.

Poszerzamy także gamę opakowań uzupełniających w markach Radox, Dove i Timotei. Innym przkładem działań skierowanych do konsumentów jest kampania edukacyjna ProjektGospodarni.pl, która zachęcała Polaków do zmiany nawyków związanych z prowadzeniem domu.

W nawiązaniu do zobowiązania firmy do poprawy poczucia własnej wartości u kobiet - Dove, jedna z największych marek kosmetycznych firmy, rozpoczęła niedawno kampanię „Szkice Prawdziwego Piękna”. Film nakręcony na potrzeby kampanii obejrzało w Internecie już ponad 2,5 mln Polaków, a jego treść w niecodzienny sposób uświadamia kobietom, jak ich niska samoocena w dużym stopniu wpływa na pozostałe sfery życia.

“Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania, począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez organizację łańcucha dostaw, aż po edukację konsumentów w zakresie korzystania z naszych produktów, jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy” -mówi Harm Goossens,Prezes firmy Unilever w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Spojrzenie w przyszłość - Wizja 2050.

Mimo znaczących postępów, są również wyzwania, których firma nie może rozwiązać samodzielnie, dlatego istotnym elementem w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju jest ścisła współpraca z organami administracji państwowej, organizacjami pozarządowymi oraz konsumentami. Firma dołączyła właśnie do pilotowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i koordynowanego przez PwC projektu Wizja 2050. 

W ramach inicjatywy objętej honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki, powstał raport identyfikujący największe wyzwania oraz kluczowe obszary, w których biznes powinien przyjąć aktywną postawę na rzecz wsparcia przemian społeczno-gospodarczych. Uroczyste podpisanie „Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju” miało miejsce 21 maja, podczas spotkania firmy Unilever podsumowującego 2 lata realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”.

„Cieszy nas, że firma Unilever została sygnatariuszem Deklaracji i tym samym dołączyła do inicjatywy Wizja 2050. To szczególnie istotne, aby organizacje prowadzące operacje na tak dużą skalę, uwzględniały w swoich strategiach biznesowych działania sprzyjające równowadze otoczenia społeczno-gospodarczego” –podsumowuje Dominika Wierzbowska z Ministerstwa Gospodarki.

Dodatkowe informacje:

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top