1. Home
  2. ...
  3. Aktualności
  4. Lepsza przyszłość zaczyna się w domu

Lepsza przyszłość zaczyna się w domu

Inicjatywa firm Unilever i Tesco to walka ze stereotypami i odpowiedzialna edukacja. Większość Polaków nie wie, że lekko modyfikując swoje przyzwyczajenia może się zdrowo odżywiać.

Każdy posiłek to suma produktów z jakich jest przygotowany – jeżeli oprócz substancji pożądanych w naszym jadłospisie znajduje się nadmiar substancji szkodliwych, nasza kondycja psychofizyczna będzie konsekwentnie się pogarszać wpływając na zaburzenia rytmu życia oraz zwiększając ryzyko zachorowania na cukrzyce, nadciśnienie oraz miażdżycę. Odpowiedzialny wybór to również wpływ procesu produkcji na środowisko naturalne i tym samym ilość zasobów naturalnych dla kolejnych pokoleń. Tesco i Unilever przykładają szczególną wagę do generowania możliwie najmniejszego śladu środowiskowego realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju, gdzie mniejszy wpływ na środowisko to większe możliwości i lepsza przyszłość.

Akcja odbywająca się już po raz drugi pod hasłem „Lepsza przyszłość zaczyna się w domu”, będzie prowadzona w 67 sklepach Tesco, do 16 stycznia 2013 r. Produkty mogące być elementem zdrowej diety i tworzone z myślą o środowisku naturalnym zostaną specjalnie oznaczone. 

Dla wszystkich dbających szczególnie o stan portfela dużą niespodzianką będą promocyjne ceny. Wśród towarów włączonych w akcję znajdą się: szampony i odżywki Dove, Timotei oraz Clear - ich opakowania są lżejsze, bo do produkcji użyto o 10% plastiku mniej niż standardowo; margaryny Rama i Flora, które nie zawierają tłuszczów trans (podwyższających poziom cholesterolu we krwi). Te produkty są tworzone z myślą o zmniejszaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Brak wiedzy i świadomości polskich konsumentów na temat prawidłowego i zdrowego żywienia to najczęstsza przyczyna nieświadomego oraz nadmiernego spożycianiekorzystnych dla zdrowia składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli oraz cukru dodanego, które znacznie zwiększają ryzyko zachorowalności na choroby cywilizacyjne.Informacji o tym, co spożywamy szukamy przede wszystkim na etykietach kupowanych produktw spożywczych.Jednak dla co piątego Polaka informacje zamieszczane na etykietach produktów żywnościowych są niejasne. 

Natomiast połowa z nas je rozumie, ale tylko częściowo– dowiodłobadanie internetowe przeprowadzone przez firmę Nielsen dotyczące nawyków żywieniowych mieszkańców 56 krajów. Statystyczny Polak czytając etykietę zwraca przede wszystkim uwagę na wartość kaloryczną produktu. O wiele mniej interesuje nas ilość i skład jakościowy tłuszczów, czy negatywne oddziaływanie na środowisko danego produktu.

Dodatkowe informacje:

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top