Globalne wyniki za pierwszy kwartał 2013
Unilever ogłosił globalne sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2013 r. Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz skoncentrowanie na zrównoważonym rozwoju pozytywnie wpłynęły na wyniki firmy.
I półrocze 2013 – kluczowe globalne dane:
- Bazowy wzrost sprzedaży o 5,0% (10,3% w przypadku rynków wschodzących).
- Bazowy wzrost wolumenu sprzedaży o 2,6% oraz cen o 2,3%.
- Wzrost obrotu handlowego o 0,4% do €25,5 mld w tym efekt spowodowany walutą (3,2%) oraz z tytułu zbyć (1,1%).
- Wzrost podstawowej marży operacyjnej o 40 punktów bazowych do 14,0% (napędzanej wzrostem marży brutto o 120 punktów bazowych).
- Wzrost wskaźnika podstawowego zysku operacyjnego w przeliczeniu na jedną akcję o 4% do €0,76; wolne środki pieniężne w wysokości €1,3 mld.
- Powyższe dane jasno pokazują, że przekształcenie firmy Unilever w organizację opartą na zrównoważonym rozwoju przynosi oczekiwane rezultaty. Lista naszych innowacyjnych produktów jest imponująca. Efekty zaczyna także przynosić koncentracja na wzroście marży brutto – wprowadzamy coraz bardziej opłacalne innowacje, udoskonalamy portfolio oraz bacznie przyglądamy się kosztom i oszczędnościom związanym z łańcuchem dostaw. Obecnie skupiamy się na zamknięciu kolejnego roku z wzrostem wolumenu sprzedaży, stałym podwyższaniu podstawowej marży operacyjnej i utrzymaniu dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej – mówi Paul Polman, Prezes firmy Unilever.
Sytuacja w Polsce
- To oczywiste, że sytuacja w sektorze FMCG jest trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Rynki z pewnością rosły szybciej w przeszłości, ale najważniejsze jest to, że pozytywny trend cały czas się utrzymuje. Ostatnie lata pokazały, że konsumenci coraz rozsądniej podchodzą do swoich wydatków i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Mimo to warto podkreślić, że obroty w handlu detalicznym w czerwcu, wzrosły kolejny miesiąc z rzędu.
Aby utrzymać dobre wyniki musimy uważnie obserwować rynek i na bieżąco dostosowywać się do jego nieustannie zmieniających się realiów. Osobiście jestem wciąż bardzo optymistycznie nastawiony co do perspektyw rozwoju naszego biznesu w Polsce - mówi Harm Goossens, prezes Unilever w Polsce.
Dodatkowe informacje:
Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych Unilever:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Grupy Unilever jest Pani Nina Barakzai.
Weena 455, 3013 AL Rotterdam, Holandia
+48 22 570 60 00