1. Home
  2. ...
  3. Aktualności
  4. Globalne wyniki za pierwszy kwartał 2013

Globalne wyniki za pierwszy kwartał 2013

Unilever ogłosił globalne sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2013 r. Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz skoncentrowanie na zrównoważonym rozwoju pozytywnie wpłynęły na wyniki firmy.

I półrocze 2013 – kluczowe globalne dane:

  • Bazowy wzrost sprzedaży o 5,0% (10,3% w przypadku rynków wschodzących).
  • Bazowy wzrost wolumenu sprzedaży o 2,6% oraz cen o 2,3%.
  • Wzrost obrotu handlowego o 0,4% do €25,5 mld w tym efekt spowodowany walutą (3,2%) oraz z tytułu zbyć (1,1%).
  • Wzrost podstawowej marży operacyjnej o 40 punktów bazowych do 14,0% (napędzanej wzrostem marży brutto o 120 punktów bazowych).
  • Wzrost wskaźnika podstawowego zysku operacyjnego w przeliczeniu na jedną akcję o 4% do €0,76; wolne środki pieniężne w wysokości €1,3 mld.

- Powyższe dane jasno pokazują, że przekształcenie firmy Unilever w organizację opartą na zrównoważonym rozwoju przynosi oczekiwane rezultaty. Lista naszych innowacyjnych produktów jest imponująca. Efekty zaczyna także przynosić koncentracja na wzroście marży brutto – wprowadzamy coraz bardziej opłacalne innowacje, udoskonalamy portfolio oraz bacznie przyglądamy się kosztom i oszczędnościom związanym z łańcuchem dostaw. Obecnie skupiamy się na zamknięciu kolejnego roku z wzrostem wolumenu sprzedaży, stałym podwyższaniu podstawowej marży operacyjnej i utrzymaniu dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej – mówi Paul Polman, Prezes firmy Unilever.

Sytuacja w Polsce

- To oczywiste, że sytuacja w sektorze FMCG jest trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Rynki z pewnością rosły szybciej w przeszłości, ale najważniejsze jest to, że pozytywny trend cały czas się utrzymuje. Ostatnie lata pokazały, że konsumenci coraz rozsądniej podchodzą do swoich wydatków i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Mimo to warto podkreślić, że obroty w handlu detalicznym w czerwcu, wzrosły kolejny miesiąc z rzędu. 

Aby utrzymać dobre wyniki musimy uważnie obserwować rynek i na bieżąco dostosowywać się do jego nieustannie zmieniających się realiów. Osobiście jestem wciąż bardzo optymistycznie nastawiony co do perspektyw rozwoju naszego biznesu w Polsce - mówi Harm Goossens, prezes Unilever w Polsce.

Dodatkowe informacje:

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top