Globalne wyniki za pierwszy kwartał 2013

Unilever ogłosił globalne sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2013 r. Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz skoncentrowanie na zrównoważonym rozwoju pozytywnie wpłynęły na wyniki firmy.

I półrocze 2013 – kluczowe globalne dane:

  • Bazowy wzrost sprzedaży o 5,0% (10,3% w przypadku rynków wschodzących).
  • Bazowy wzrost wolumenu sprzedaży o 2,6% oraz cen o 2,3%.
  • Wzrost obrotu handlowego o 0,4% do €25,5 mld w tym efekt spowodowany walutą (3,2%) oraz z tytułu zbyć (1,1%).
  • Wzrost podstawowej marży operacyjnej o 40 punktów bazowych do 14,0% (napędzanej wzrostem marży brutto o 120 punktów bazowych).
  • Wzrost wskaźnika podstawowego zysku operacyjnego w przeliczeniu na jedną akcję o 4% do €0,76; wolne środki pieniężne w wysokości €1,3 mld.

- Powyższe dane jasno pokazują, że przekształcenie firmy Unilever w organizację opartą na zrównoważonym rozwoju przynosi oczekiwane rezultaty. Lista naszych innowacyjnych produktów jest imponująca. Efekty zaczyna także przynosić koncentracja na wzroście marży brutto – wprowadzamy coraz bardziej opłacalne innowacje, udoskonalamy portfolio oraz bacznie przyglądamy się kosztom i oszczędnościom związanym z łańcuchem dostaw. Obecnie skupiamy się na zamknięciu kolejnego roku z wzrostem wolumenu sprzedaży, stałym podwyższaniu podstawowej marży operacyjnej i utrzymaniu dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej – mówi Paul Polman, Prezes firmy Unilever.

Sytuacja w Polsce

- To oczywiste, że sytuacja w sektorze FMCG jest trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Rynki z pewnością rosły szybciej w przeszłości, ale najważniejsze jest to, że pozytywny trend cały czas się utrzymuje. Ostatnie lata pokazały, że konsumenci coraz rozsądniej podchodzą do swoich wydatków i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Mimo to warto podkreślić, że obroty w handlu detalicznym w czerwcu, wzrosły kolejny miesiąc z rzędu. 

Aby utrzymać dobre wyniki musimy uważnie obserwować rynek i na bieżąco dostosowywać się do jego nieustannie zmieniających się realiów. Osobiście jestem wciąż bardzo optymistycznie nastawiony co do perspektyw rozwoju naszego biznesu w Polsce - mówi Harm Goossens, prezes Unilever w Polsce.

Dodatkowe informacje:

Poland

Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska

+48 22 570 60 00

Dowiedz się więcej na te tematy
Back to top

DOŁĄCZ DO NAS

Zawsze jesteśmy chętni do nawiązania kontaktu z ludźmi, którzy tak jak my, troszczą się o naszą wspólną przyszłość dzięki wcielaniu w życie zasad zrównoważonego rozwoju.

KONTAKT

Skontaktuj się z Unilever i specjalistycznymi zespołami lub znajdź dane kontaktowe oddziałów na całym świecie.

Kontakt