Dostaliśmy dobre oceny
Biorąc pod uwagę ogólny współczynnik satysfakcji Unilever wyprzedził Nestlé. W opinii hurtowników Unilever i MARS oceniani byli tak samo wysoko, zajmując ex aequo pierwsze miejsce.
Co jest najważniejsze we współpracy?
"Działania dążące do rozwoju oferty i wzrostu sprzedaży" okazały się dla badanych najważniejszym obszarem współpracy, zarówno z punktu widzenia detalistów, jak i hurtowników. Najlepiej ocenianym producentem pod tym kątem został Unilever, na drugim miejscu uplasowało się Nestlé.
Wśród kluczowych czynników, wpływających na ocenę detalistów w tym obszarze, znalazły się "wprowadzanie nowych produktów w sposób dobrze zaplanowany i w terminie" oraz "„bieżąca optymalizacja asortymentu produktów". W pierwszym najlepiej oceniany był Unilever, w drugim - Nestlé. Z kolei w oczach hurtowników najważniejsze jest "skuteczne dostosowanie do moich potrzeb różnych typów promocji". I w tym wypadku najlepiej wypadł Unilever. Nestlé znalazło się na drugim miejscu w badaniu.
A w dalszej kolejności?
Drugim kluczowym obszarem okazała się "współpraca z zespołem pracowników producenta". Z punktu widzenia sieci detalicznych najlepiej wypadł FritoLay, natomiast z punktu widzenia hurtowników – MARS. W tym przypadku na oceny najbardziej wpływa "zrozumienie strategii przez pracowników producenta i wspólna praca nad najlepszym osiągnięciem moich celów". Najbardziej pozytywne oceny w opinii detalistów uzyskał pod tym względem Unilever, natomiast w oczach hurtowników – Nestlé.
Zdaniem detalistów Unilever reprezentuje również rolę lidera w kategorii "Wiedza o rynku i potrzebach klienta", przedstawiając tym samym szeroką wiedzę o własnych klientach. Najskuteczniej podejmuje też działania propagujące rozwój rynku.
Metodologia badania
Badanie zostało zrealizowane w formie 82 wywiadów w całej Polsce (41 wywiadów z detalistami oraz 41 wywiadów z hurtownikami). Wywiady typu „face-to-face” były przeprowadzane z kupcami i menadżerami odpowiedzialnymi za sprzedaż produktów spożywczych, którzy współpracują z wybranymi producentami.
W badaniu zastosowano licencjonowaną metodologię Nielsena eQ, służącą do pomiaru satysfakcji partnerów handlowych. Wywiady były prowadzone przez specjalnie przeszkolonych - do wywiadów typu business-to-business - ankieterów firmy Nielsen.
Dodatkowe informacje:
Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych Unilever:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Grupy Unilever jest Pani Nina Barakzai.
Weena 455, 3013 AL Rotterdam, Holandia
+48 22 570 60 00