Lżejsze pranie
Unilever wraz z innymi producentami proszków do prania wspiera kampanię informacyjną Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości "Lżejsze pranie".
Nowy trend
Dotychczasowy sposób dozowania proszków – ok. 150g na jedno pranie – wynikał głównie z naszych przyzwyczajeń. Nowe, bardziej skoncentrowane proszki będą wymagały stosowania 1/3 proszku mniej, czyli 100g na jedno pranie. To oznacza, że nowe proszki będą zajmować mniej miejsca w sklepowym koszyku i domowym schowku. To zdecydowanie poprawia ich funkcjonalność i zwiększa wygodę użytkowania. Będą jednocześnie bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Nowe, skoncentrowane proszki pojawią się na polskich półkach sklepowych na przełomie kwietnia i maja.
Cel kampanii
Celem kampanii "Lżejsze Pranie" jest zwrócenie uwagi na zachodzące zmiany w kategorii proszków do prania oraz zachęcenie do ich właściwego dozowania (o 1/3 mniej). Kampania jest częścią europejskiego projektu "Nowoczesne proszki do prania w zgodzie ze środowiskiem", realizowanego przez A.I.S.E. – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mydeł, Detergentów i Środków Czystości.
Projekt ten ma na celu ograniczenie wpływu środków piorących na środowisko naturalne w całej Europie poprzez ograniczenie zużycia chemikaliów, energii i opakowań zarówno w produkcji, transporcie, jak i podczas samego stosowania proszków do prania. Dzięki kampanii konsumenci dowiedzą się także, że powinni prać w najniższej zalecanej temperaturze, wykorzystywać całą pojemności bębna pralki oraz stosować się do innych zaleceń dotyczących dozowania, w zależności od stopnia zabrudzenia prania i twardości wody. Pozwoli im to oszczędzić wodę i energię w swoich domach, a więc ograniczy koszty prania.
Na opakowaniach
Producenci detergentów uczestniczący w projekcie, oznaczą nowe, skoncentrowane proszki do prania charakterystycznym znakiem "Eurocompact" (na zdjęciu). To on będzie przypominał konsumentom o tym, aby właściwie dozować nowe proszki.
Eko-efekty
Wstępnie szacuje się, że przestawienie się na skoncentrowane proszki do prania pozwoli rocznie ograniczyć zużycie proszków do prania w Polsce o 64 000 ton. Na nasze wysypiska trafi także o ponad 3,5 tysiąca ton mniej śmieci z opakowań.
Dodatkowe informacje:
Unilever Polska Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
Polska
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych Unilever:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Grupy Unilever jest Pani Nina Barakzai.
Weena 455, 3013 AL Rotterdam, Holandia
+48 22 570 60 00