Trzy lata po uruchomieniu naszego Programu Klimatycznego dla Dostawców coraz większa liczba firm w naszym łańcuchu dostaw przyspiesza swoje działania na rzecz klimatu.
Koncentrujemy nasze wsparcie na podgrupie kluczowych dostawców, których materiały w największym stopniu przyczyniają się do naszego wpływu na klimat, tj. około 300 dostawców odpowiadających za około 44% naszych emisji gazów cieplarnianych „Zakresu 3” (poza naszą działalnością i w ramach naszych aspiracji osiągnięcia zerowej wartości netto) w związku z surowcami, składnikami i opakowaniami.[a] Wskazani dostawcy działają w różnych branżach, w tym palmowej/oleochemicznej, chemikaliów wysokowartościowych, towarów miękkich, składników żywności, opakowań i produktów petrochemicznych. Do grupy należą także producenci współpracujący, którzy wytwarzają niektóre produkty Unilever w naszym imieniu.
Według szacunków opracowanych w ramach naszego zaktualizowanego Planu Działań na rzecz Transformacji Klimatycznej (CTAP, Climate Transition Action Plan) nasz Program Klimatyczny dla Dostawców może stanowić największy krok w kierunku osiągnięcia naszych nowych opracowanych metodą naukową celów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych Zakresu 3 do 2030 roku.
Ponieważ szacuje się, że 63% naszych całkowitych emisji w ramach naszej ambicji osiągnięcia zerowej wartości netto pochodzi z naszych surowców, składników i opakowań,[b] pomoc dostawcom w obliczaniu i udostępnianiu śladu węglowego materiałów, które nam sprzedają, ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu obie zainteresowane strony lepiej zrozumieją swój wpływ na klimat, współpracują nad skutecznymi działaniami i monitorują postępy w ciągu najbliższych kilku lat.
Nasz Program Klimatyczny dla Dostawców w praktyce
Weener Plastics i Ball Corporation to firmy biorące udział w naszym Programie Klimatycznym dla Dostawców. Obie firmy zaopatrują Unilever w produkty do pakowania.
W ubiegłym roku udzieliliśmy wskazówek i narzędzi firmie Weener Plastics, która po raz pierwszy zaczęła obliczać dane PCF i podzieliła się nimi z Unilever. Ball Corporation także udostępniła swoje dane PCF podczas wspólnych warsztatów na temat dekarbonizacji. W tym roku obie firmy zostały ponownie poproszone o udostępnienie zaktualizowanych danych PCF, aby możliwe było śledzenie postępów w ograniczaniu wpływu materiałów przedsiębiorstw na klimat.
Poniżej obie firmy wyjaśniają, jak udział w Programie i zrozumienie uzasadnienia biznesowego działań na rzecz klimatu pomaga im przyspieszyć starania w ramach własnych łańcuchów dostaw.
Bieżący rok i przyszłość: dokąd zmierzamy?
W ostatnich miesiącach Unilever wyposażył nasz zespół zaopatrzeniowy w wiedzę na temat tego, jak interpretować i w znaczący sposób włączać redukcję emisji do swoich strategii handlowych.
Patrząc w przyszłość, skupimy się na rozwoju relacji partnerskich wynikających z warsztatów, które prowadzimy z wybranymi dostawcami, a także na kształtowaniu planów działania w zakresie priorytetowych materiałów o największych możliwościach redukcji emisji gazów cieplarnianych.
„Widzimy, że coraz więcej dostawców przyspiesza swoje działania na rzecz klimatu”, stwierdziła Stella Constantatos, liderka Programu Klimatycznego dla Dostawców w Unilever.
„Dzięki współpracy z nami w ramach programu, nasi partnerzy są nie tylko lepiej przygotowani do redukcji emisji, ale także pomagają nam budować dokładniejszy obraz wpływu na klimat w naszym łańcuchu dostaw. Pozwala nam to skupić się na najlepszych możliwościach redukcji emisji i otwiera drogę do naszego przyszłego partnerstwa”.
Aby dowiedzieć się więcej o dostawcach, którzy publicznie ogłosili swoje stanowisko w sprawie klimatu w ramach Unilever Climate Promise, kliknij tutaj.
Aby dowiedzieć się więcej o naszych zaktualizowanych zobowiązaniach dotyczących klimatu, przyrody, tworzyw sztucznych i źródeł utrzymania, odwiedź nasze Centrum Zrównoważonego Rozwoju.