Axe, znana w Wielkiej Brytanii jako Lynx, jest kolejną marką Unilever, która uzyskała aprobatę PETA, People for the Ethical Treatment of Animals.
Akredytacja oznacza, że Axe dołączyła do ponad 20 marek Unilever w globalnym programie organizacji ochrony zwierząt Beauty Without Bunnies, znanej z rygorystycznych, wysokich standardów.
Jest to niezależne uznanie, że Axe nie przeprowadza ani nie zleca żadnych testów na zwierzętach w zakresie składników ani gotowych produktów oraz że marka zobowiązuje się nie robić tego w przyszłości.
Uzasadnienie biznesowe dla testów bez udziału zwierząt
Unilever stosuje i rozwija metody alternatywne dla testów na zwierzętach od ponad czterech dekad. PETA uznaje nas za firmę działającą na rzecz zmian regulacyjnych. Dzielimy się naszą wiedzą naukową w zakresie bezpieczeństwa bez udziału zwierząt z rządami, organizacjami pozarządowymi i firmami na całym świecie.
Mówimy: wykorzystujmy naukę, a nie zwierzęta. Konsumenci z pokolenia Z, którzy wybierają Axe, mówią to samo. W raporcie UNiDAYS 2022 Beauty Report[a] przeprowadzonym w pięciu krajach, UNiDAYS odkrył, że 43% studentów z pokolenia Z stwierdziło, że nigdy nie kupiłoby produktów kosmetycznych testowanych na zwierzętach.
Wspieranie pewności siebie bez okrucieństwa
„Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy oficjalne zatwierdzenie PETA” — mówi Fabian Garcia, prezydent Personal Care Unilever.
„Axe będzie nadal wspierać budowanie pewności siebie, a konsumenci mogą być pewni, że żaden z produktów AXE ani ich składników nie będzie testowany na zwierzętach w żadnym miejscu na świecie”.
Dr Julia Fentem, globalna dyrektor ds. bezpieczeństwa, środowiska i kwestii regulacyjnych w Unilever, dodaje, że zatwierdzenie marki przez PETA jest zasługą dziesięcioleci pionierskich badań nad alternatywnymi metodami badań dla testów na zwierzętach, prowadzonych przez naukowców Unilever we współpracy z innymi liderami w dziedzinie nauki o bezpieczeństwie bez udziału zwierząt oraz globalnymi interesariuszami.
„Unilever posiada ponad 20 marek zatwierdzonych przez PETA. Cieszymy się, że dołącza do nich Axe. Wierzymy, że stosowanie metod bez udziału zwierząt w celu zapewnienia bezpieczeństwa składników i produktów pozwala nam lepiej chronić ludzi i środowisko — i pozostajemy zdeterminowani w naszym zaangażowaniu na rzecz zakończenia testów na zwierzętach na całym świecie” — wyjaśnia.
Długoletnie zaangażowanie w zakończenie testów na zwierzętach
Marka Axe jest sprzedawana w ponad 90 krajach na całym świecie. Logo PETA zacznie pojawiać się na produktach Axe w przyszłym roku, co będzie świadczyło o tym, że marka nie testuje i nie będzie testować na zwierzętach w żadnym miejscu na świecie.
„Witamy kultową markę męskich zapachów Unilever, Axe, na naszej liście firm i marek, które zakazały wszelkich testów na zwierzętach” — mówi Kathy Guillermo, starsza wiceprezydent, Laboratory Investigations Department w PETA.
„Miliony zwolenników PETA i współczujących konsumentów na całym świecie będą zachwycone tą wiadomością, a my chcemy podziękować Unilever za wieloletnie zaangażowanie na rzecz zakończenia testów na zwierzętach na świecie”.
Raport UNiDAYS 2022 Beauty Report został w całości opracowany przez UNiDAYS, niezależnie od Axe i Unilever. Pobierz pełny raport tutaj.