Przejdź do zawartość

27 marek we wspólnej walce o ochronę zakazu przeprowadzania testów na zwierzętach w Europie

Opublikowany:

Marki Unilever zatwierdzone przez PETA wraz z Dove, The Body Shop i partnerami działają na rzecz ocalenia kosmetyków „cruelty free” w UE.

W ubiegłym tygodniu Dove, nasza największa marka pielęgnacji urody, połączyła siły z The Body Shop i ponad setką organizacji ochrony zwierząt, aby opowiedzieć się przeciwko polityce, która zagraża obowiązującemu od wielu lat zakazowi testowania kosmetyków na zwierzętach w UE. Obecnie 27 innych marek Unilever, które zostały zatwierdzone przez PETA, przyłącza się do walki o tę sprawę.

Wszystkie nasze marki zatwierdzone przez PETA, w tym TRESemmé, Simple, Love Beauty and Planet, Sunsilk i wiele innych, wzywają konsumentów do podjęcia działań i wywierania presji na Komisję Europejską w celu utrzymania zakazu.

Jak obywatele Unii Europejskiej mogą pomóc uratować zakaz?

Pomimo że unijny zakaz przeprowadzania testów na zwierzętach w odniesieniu do kosmetyków jest wzorem, który doprowadził do wprowadzenia podobnych zakazów w innych krajach na całym świecie, Europejska Agencja Chemikaliów (ECHA) zwraca się obecnie z wnioskiem o wznowienie badań na zwierzętach w odniesieniu do składników, które od wielu lat są bezpiecznie stosowane w produktach i bezpiecznie wykorzystywane w zakładach produkcyjnych.

Nasze marki zatwierdzone przez PETA, wraz z Dove, The Body Shop i partnerami, takimi jak People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), Cruelty Free Europe, Humane Society International, Eurogroup for Animals i European Coalition to End Animal Experiments, zachęcają konsumentów do podjęcia działań. Wspólnymi siłami uruchomiono europejską inicjatywę obywatelską, która wzywa prawodawców UE do utrzymania zakazu i zobowiązania się do ustanowienia planu działań mającego na celu całkowite wycofanie testów na zwierzętach w UE.

Inicjatywa ta, z której mogą skorzystać wszyscy obywatele UE, stanowi formalny mechanizm, dzięki któremu konsumenci mogą współuczestniczyć w kształtowaniu unijnego prawa. Celem jest uzyskanie w jak najszybszym czasie miliona potrzebnych podpisów.

Gdy uda się zebrać milion podpisów, będzie to jasny sygnał dla Europy, że postulaty ECHA dotyczące wznowienia testów są sprzeczne z polityką Komisji Europejskiej, która traktuje badania na zwierzętach jako ostateczność, a także sprzeczne z życzeniami obywateli UE.

Tylko w ubiegłym tygodniu pod europejską inicjatywą europejską podpisało się 83,000 osób, a liczba ta rośnie każdego dnia. Na dole strony dostępny jest link do strony europejskiej inicjatywy obywatelskiej, pod którą mogą się podpisać obywatele UE.

Należy wykorzystywać wiedzę, a nie zwierzęta

Od ponad 40 lat nasi naukowcy są pionierami wykorzystania metod do badań bezpieczeństwa produktów bez udziału zwierząt. Współpracujemy z ponad 70 wiodącymi zespołami naukowymi na całym świecie nad przyspieszeniem rozwoju, stosowania i przyjęcia przepisów dotyczących alternatywnych rozwiązań do testów na zwierzętach. Wspólnie z firmami o podobnym profilu działania, organizacjami pozarządowymi i rządami dzielimy się naszą wiedzą naukową na temat bezpieczeństwa i pokazujemy, jak ją stosujemy, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych produktów. W rezultacie Unilever jest jedną z zaledwie pięciu firm wymienionych przez PETA jako „firmy działające na rzecz zmian obowiązujących przepisów”.

„Nie ma powodu, aby testować produkty kosmetyczne lub składniki w nich stosowane na zwierzętach. Propozycje ECHA stanowią istotne zagrożenie dla postępu, jaki nasza branża poczyniła w kierunku zaprzestania przeprowadzania testów na zwierzętach i zapewnienia bezpieczeństwa kosmetyków i innych produktów konsumpcyjnych” — mówi Julia Fentem, Dyrektor Centrum Bezpieczeństwa i Zapewnienia Ochrony Środowiska w Unilever.

Julia dodaje: „Jeżeli te wnioski zostaną przyjęte, setki tysięcy zwierząt mogą być poddawane niepotrzebnym testom pomimo istnienia innowacyjnych podejść bez udziału zwierząt, opartych na najnowocześniejszej nauce i technologii, które stanowią wiarygodne, alternatywne rozwiązanie w stosunku do badań na zwierzętach. Wykorzystujmy naukę, nie zwierzęta”.

Zmiana ta może potencjalnie wpłynąć na wszystkie marki „cruelty free” w całej branży, w tym na oświadczenia dotyczące nieprzeprowadzania testów na zwierzętach i wegańskim pochodzeniu, które są pożądane i uznawane przez konsumentów. Trzy czwarte dorosłych obywateli państw członkowskich UE zgadza się, że testowanie produktów kosmetycznych i ich składników na zwierzętach jest niedopuszczalne bez względu na okoliczności*.

Realizacja naszych zobowiązań w zakresie „Positive Beauty — Pozytywne piękno”

W tym roku uruchomiliśmy kampanię „Positive Beauty — Pozytywne piękno” Unilever, stanowiącą zobowiązanie do czynienia więcej dobra, a nie tylko mniej szkód, dla ludzi i planety. W ramach naszych zobowiązań zintensyfikowaliśmy nasze działania i współpracę w zakresie wspierania wezwań do wprowadzenia globalnego zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach do 2023 roku — postulatów które po raz pierwszy zostały zgłoszone przez Parlament Europejski w 2018 roku.

„Pionierskie prace firmy Unilever nad stosowaniem metod bez udziału zwierząt miały kluczowe znaczenie dla postępu, jaki dokonał się na świecie w kierunku globalnego zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach” — mówi Mimi Bekhechi , rzecznik PETA.

„Tylko dzięki wspólnym działaniom firm, konsumentów, organizacji pozarządowych i rządów możemy doprowadzić do zmian, których tak pragną obywatele. To smutne, że po raz kolejny musimy toczyć bitwę, o której obywatele Europy myśleli, jak o wygranej, ale dzięki udanej europejskiej inicjatywie obywatelskiej możemy skłonić decydentów do słuchania, chronić najistotniejsze zakazy i zapewnić wspólne działania, aby na dobre położyć kres cierpieniom zwierząt w laboratoriach w UE”.

Obywatele Unii Europejskiej: podejmijcie działania

Podpiszcie europejską inicjatywę obywatelską i zwróćcie się do Komisji Europejskiej o utrzymanie zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach.

Podpisz i chroń kosmetyki „cruelty free” w Europie

*

Zgodnie z badaniem ankietowym Savanta ComRes przeprowadzonym w imieniu Cruelty Free Europe trzy czwarte dorosłych obywateli państw członkowskich zgadza się ze stwierdzeniem, że testowanie produktów kosmetycznych i ich składników na zwierzętach jest niedopuszczalne niezależnie od okoliczności.

Wróć do góry