Przejdź do zawartość

Unilever Polska Zmień lokalizację


F

Jak poprawiamy stan zdrowia naszej planety

Ogłaszamy nowy plan ambitnych rozwiązań i szeroko zakrojonych przedsięwzięć, aby walczyć ze zmianami klimatu, chronić i regenerować środowisko naturalne, a także zachować zasoby dla przyszłych pokoleń.

Pięć miesięcy temu większość ludzi nawet nie słyszała o Covid-19. Jednak, niemal z dnia na dzień, uwaga wszystkich została zwrócona na tę niewidzialną, a jednocześnie śmiertelną chorobę. I słusznie. Na szali było – a właściwie wciąż jest – ludzkie życie.

Jednocześnie nasza uwaga została odwrócona od o wiele większego i powszechnego zagrożenia dla ludzi i planety: kryzysu klimatycznego i postępujących zmian środowiska naturalnego.

W związku z tym wszyscy musimy podwoić wysiłki. Chociaż czas nie działa na naszą korzyść, wciąż mamy możliwość podjęcia działań.

Dlatego dzisiaj ogłaszamy nowe działania i zobowiązania, które podejmujemy z myślą o poprawie kondycji naszej planety:

  • Zobowiązujemy się, że do 2039 roku wszystkie nasze produkty będą miały zerową emisję netto – począwszy od pozyskania surowców, których używamy, aż po sprzedaż produktów w sklepie.
  • Podejmujemy wyzwanie jeszcze większego podniesienia standardów ochrony ekosystemów wysokowęglowych, takich jak lasy, torfowiska i lasy tropikalne, a do 2023 roku będziemy korzystali z łańcucha dostaw który nie będzie niósł ze sobą ryzyka wylesiania.
  • Wzmocnimy współpracę z rolnikami i drobnymi producentami rolnymi aktywnie działającymi na rzecz ochrony i regeneracji środowiska.
  • Wprowadzimy nowy Kodeks Rolnictwa Regeneracyjnego dla wszystkich dostawców, który czerpał będzie z naszego istniejącego Kodeksu Rolnictwa Zrównoważonego.
  • Do 2030 roku wdrożymy programy ochrony zasobów wodnych w 100 lokalizacjach zagrożonych niedoborem wody i dołączymy do partnerstwa 2030 Water Resources Group, aby zwiększyć skalę programów ochrony wody.
  • Marki Unilever zainwestują łącznie 1 miliard euro w nowy Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy, który przez kolejnych dziesięć lat będzie wykorzystywany do podejmowania znaczących i zdecydowanych działań.
Feature image - How we will improve the health of our planet - POL

Kryzys klimatyczny to nie tylko zagrożenie dla środowiska – ma on również znaczący wpływ na życie i źródło utrzymania wielu ludzi. Dlatego zobowiązujemy się pomóc w walce z tym kryzysem: jako firma, a także poprzez bezpośrednie działania naszych marek Alan Jope, CEO Unilever

Photo by Unilever employee, Ina Blatt

Odważniejsze plany pozwolą nam osiągnąć jeszcze więcej

Jesteśmy doceniani za tworzenie ambitnych planów. W maju świętowaliśmy dziesięciolecie naszego Planu życia w sposób zrównoważony. Z niego nauczyliśmy się bardzo wiele o tym, co się sprawdza, a co nie.

W ubiegłym roku ogłosiliśmy śmiałe cele utrzymywania plastiku w gospodarce obiegu zamkniętego, wykorzystując go ponownie, przetwarzając i kompostując tak, żeby nigdy nie trafił do środowiska.

Nasze nowe zobowiązania to kolejny krok. A sięgają one dalej niż kiedykolwiek wcześniej.

Prezes Unilever, Alan Jope, powiedział: „Podczas gdy świat walczy z niszczycielskimi skutkami pandemii Covid-19 i zmaga się z poważnymi problemami nierówności, nie możemy zapominać o tym, że kryzys klimatyczny wciąż stanowi dla nas wszystkich realne zagrożenie. Zmiany klimatyczne, degradacja środowiska naturalnego, zanikanie bioróżnorodności, niedobory wody – te kwestie są powiązane i musimy zająć się nimi wszystkimi jednocześnie.

Robiąc to nie możemy zapomnieć, że kryzys klimatyczny to nie tylko zagrożenie dla środowiska – ma on również znaczący wpływ na życie i źródło utrzymania wielu ludzi. Dlatego zobowiązujemy się pomóc w walce z tym kryzysem: jako firma, a także poprzez bezpośrednie działania podejmowane przez nasze marki.”

Przyspieszenie działań za pośrednictwem nowego Funduszu Klimatyczno-Przyrodniczego

Aby przyspieszyć działania, nasze marki zainwestują łącznie 1 miliard euro w nowy, dedykowany Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy, który przez kolejnych dziesięć lat będzie wykorzystywany na rzecz inicjatyw chroniących i poprawiających kondycję planety. Mogą one uwzględniać projekty, które mają na celu rekultywację krajobrazu, ograniczanie emisji dwutlenku węgla lub ponowne zalesianie i przywracanie siedlisk dzikiej przyrody.

Będzie to kontynuacja wspaniałej pracy, którą już wykonujemy. Na przykład Ben & Jerry’s ogranicza emisje gazów cieplarnianych z farm mlecznych, Seventh Generation promuje ideę czystej energii dla wszystkich, a Knorr wspiera rolników w produkowaniu żywności w sposób bardziej zrównoważony.

Jak wyjaśnia Marc Engel, główny dyrektor ds. łańcucha dostaw Unilever: „W walce z kryzysem klimatycznym wspólnie odpowiadamy za redukowanie emisji gazów cieplarnianych, a nie tylko za skupianie się na kompensowaniu tych emisji. Mamy odpowiednią skalę działania, jak i determinacją, by tego dokonać. Jednak to nie wystarczy. Jeśli chcemy mieć w przyszłości zdrową planetę, musimy również zadbać o przyrodę: lasy, bioróżnorodność gleby i ekosystemy wodne.

W wielu częściach świata zapobieganie wykluczeniu ekonomicznemu i społecznemu rolników i drobnych producentów rolnych oraz angażowanie ich w zrównoważoną produkcję rolną stanowi najważniejszy czynnik zmian, które mogą powstrzymać wylesianie i wesprzeć regenerację przyrody. Koniec końców, to oni są opiekunami tej ziemi. Musimy więc dać im narzędzia i współpracować z rolnikami i drobnymi producentami rolnymi, aby poczynić kroki w kierunku zmian i zregenerowania środowiska”.

Rise for climate
euro icon

1mld€ na rzecz nowego Funduszu Klimatyczno-Przyrodniczego

Przywracanie zdrowia planecie

Globalna odpowiedź na Covid-19 dała nam próbkę tego, jak może wyglądać fundamentalna transformacja. Zobaczyliśmy, ile zdecydowanych zmian możemy wprowadzić, kiedy zrozumiemy, jaka jest stawka, i kiedy ludzie łączą się w działaniu na rzecz wartości, które są dla nich naprawdę ważne.

W czasie, kiedy wciąż walczymy z pandemią, musimy zintensyfikować i przyspieszyć nasze wysiłki zmierzające do pokonania dwóch największych wyzwań, przed którymi dziś stoimy: kryzysu klimatycznego i nierówności społecznej. Do tego potrzebni są wszyscy. Nie tylko rząd, przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe. Ale każdy obywatel świata.

Jeśli zależy Ci na rozwoju ludzkości i ochronie zasobów ziemi, musisz stanowczo zareagować na zmiany klimatu.

Poprzez nasze nowe zobowiązania chcemy zrobić jeszcze więcej, aby pomóc przywrócić zdrowie przyrodzie. A jeśli ktoś uważa, że nie jest to gra warta świeczki, chcemy zadać mu tylko jedno proste pytanie…

Na jakim świecie żyjesz?