Toggle Szukaj

  1. Home
  2. ...
  3. Nasze marki
  4. Lipton
Lipton logo

Lipton

Lipton jest symbolem dobrego smaku i wysokiej jakości. Jest marką, której siła tkwi w prawdziwej herbacianej pasji, której początek dał sir Thomas Lipton. Jego idea "Prosto z plantacji do czajniczka" jest ciągle żywa, choć ma już ponad 100 lat.

Herbaciana Pasja

Lipton jest symbolem dobrego smaku i wysokiej jakości. Jest marką, której siła tkwi w prawdziwej herbacianej pasji, której początek dał sir Thomas Lipton. Jego idea "Prosto z plantacji do czajniczka" jest ciągle żywa, choć ma już ponad 100 lat.

Na plantacjach Unilevera w Indiach herbata nadal zbierana jest ręcznie. Zrywane są tylko najmłodsze i najdelikatniejsze pędy, a dokładnie - znajdujące się na samej górze pączek i dwa listki. Sam zbiór jest bardzo pracochłonny, wymaga ogromnej delikatności, precyzji i zręczności. Pozwala to na dokładną selekcję odpowiednich pędów i uzyskanie doskonałej jakości herbaty.

Herbata Lipton i jej jakość

Podobnie jak w przypadku wina, jakość herbaty jest bardzo zmienna w zależności od kraju pochodzenia, gatunku krzewu herbacianego, warunków pogodowych, wysokości, rodzaju i jakości gleby. Kombinacja wszystkich tych czynników określa ostateczny smak, moc i kolor herbaty. Tak jak wino, herbata charakteryzuje się niezliczoną ilością odmian.

Aby osiągnąć stały poziom jakości aromatu, koloru i mocy herbacianego naparu, miesza się wiele gatunków herbat z różnych plantacji. Skład mieszanki herbaty Lipton Yellow Label przygotowywany jest w specjalnym centrum rozwojowym w Anglii. Nad jakością LYL czuwa expert od blednowania, czyli mieszania hebrat (kiper) – Phil Moody. Za proces ten odpowiedzialna jest mała grupa profesjonalnych kiperów, którzy łącznie maja ponad 150 lat doświadczeń w smakowaniu i mieszaniu herbat. Kiper to zajęcie dla bardzo ekskluzywnej grupy osób, którzy są bardzo doświdczeni w rozpoznawaniu różnbych gatunków herbat I dobieraniu ich.

Dodatkowo herbata z każdej partii produkcyjnej zanim zostanie zapakowana, oceniana jest po raz kolejny pod względem smaku oraz standardów jakości. W zakładzie konfekcjonującym z każdej pratii produkcyjnej pobierane są próby finalnego produktu i poddawane dokładnej analizie sensorycznej.

Careline contact details

Unilever Belgium N.V.
Humaniteitslaan/Boulevard de l’Humanité 292
1190 Brussel/Bruxelles
Belgium

Av. El Dorado No 69 B-45
7 Floor. Corporate Center building
Bogotá
Colombia

Foods
T: 018000 527517

Home & personal care
T: 018000 513130

Unilever Danmark A/S
Ørestads Boulevard 73
2300 København S

Unilever France S.A.
20 rue des Deux Gares,
92842 Rueil Malmaison Cedex

Unilever Deutschland  
GmbH
Konstantin Bark 
Am Strandkai 1
20457 Hamburg

+49(0)40-3493-3520
www.unilever.de

Hindustan Unilever Limited
Unilever House, B. D.
Sawant Marg
Chakala, Andheri (E)
Mumbai - 400 099

Unilever Japan Head Office
Nakameguro GT Tower (Reception 22F)
2-1-1
Kamimeguro, Meguro-ku
Tokyo
153-8578

Unilever Tea Kenya Limited

Kericho-Nakuru Road

P.O.Box 20 – 20200

Kericho, Kenya

Unilever (Malaysia)
Holdings SDN BHD
Level 33-35, Menara TM 
Jalan Pantai Baru
59200 Kuala Lumpur
PO BOX 11015 
50732 Kuala Lumpur
Malaysia  

Unilever N.V. Weena 455
PO Box 760 3000
DK Rotterdam
Netherlands

Martin Linges vei 25,

1364 Fornebu, Norge

Unilever Jeronimo Martins Lda.
Largo de Monterroio
Mascarenhas 1
1099-081 Lisboa
Portugal

Unilever de Puerto Rico
Professional Offices Park
997 San Roberto Street, Suite 7
San Juan, PR 0096

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

Unilever Vietnam
156 Nguyen Luong Bang Avenue
Tan Phu Ward, District 7
Ho Chi Minh City
Vietnam

Back to top