Toggle Szukaj

Domestos logo

Domestos

Bakterie. Czy chcesz by Twój dom był ich domem? Jeśli nie, sięgnij po Domestosa, który zabija wszelkie znane bakterie, wirusy i grzyby.

Silny i bezpieczny

Dzięki produktom Domestosa dom będzie higienicznie czysty, a jego mieszkańcy bezpieczni od wszelkich zarazków. Domestos to gama produktów, które czyszczą i dezynfekują powierzchnie, usuwając niewidoczne na pierwszy rzut oka bakterie, wirusy i grzyby.

Doświadczony

Marka Domestos narodziła się w 1929 roku. Płyn, sprzedawany w wielkich butlach z brązowego szkła, na początku był używany do dezynfekcji w domach oraz zakładach przemysłu spożywczego. W latach 50-tych Domestos zaczął być dostępny w mniejszych butelkach z papierową etykietą i charakterystyczną czerwoną nakrętką, której kształt do dziś niewiele się zmienił. Na początku lat 60-tych markę Domestos kupił Unilever. 

Ważną zmianą w tym czasie było wprowadzenie niebieskiej plastikowej butelki, ale z zachowaniem charakterystycznego czerwonego korka. Nowe, poręczne opakowanie bardzo spodobało się konsumentom. W latach 80-tych i 90-tych marka rozrosła się i obecnie oferuje szeroki wachlarz środków czyszcząco - dezynfekujących, przeznaczonych do utrzymania czystości i higieny w różnych miejscach domu.

W Polsce

Marka Domestos w Polsce jest obecna od blisko 15 lat. Pionierskim produktem był płyn czyszcząco - dezynfekujący Domestos sprzedawany w zielonej butelce z czerwonym korkiem. Produkty Domestosa używane są w co drugim gospodarstwie domowym w Polsce. W roku 2008 żel do toalet Domestos Zero Kamienia, który pozostawia zero kamienia w toalecie i usuwa 99,999% bakterii, zdobył prestiżowy tytuł Produktu Roku.

Nowoczesny

W styczniu 2008 została wprowadzona zupełnie nowa linia 5 wariantów kostek toaletowych Domestos 3w1, które czyszczą, zapobiegają kamieniowi i nadają świeży zapach. W przeciwieństwie do wielu innych kostek Domestos 3w1 nie zakrywa nieprzyjemnego zapachu swoim tylko rzeczywiście czyści toaletę usuwając niepożądane zapachy. Dba o higienę toalety również między użyciami płynu.

Zaangażownany

Od 1998 roku Domestos prowadzi wiele akcji społecznych, które mają na celu edukację społeczeństwa w zakresie szeroko pojętej higieny. Adresowany do przedszkolaków program edukacyjny "Domestos - Tu byłem", ma na celu wytworzenie nawyków higienicznych u najmłodszych dzieci. Od 2001 roku, od I do IV edycji włącznie, w programie wzięło udział ok. 480 000 dzieci.

Mycie rąk nie boli

W 2001 roku Domestos prowadził prospołeczną akcję pod hasłem "Dbaj o higienę". W całej Polsce zawisło wtedy kilkaset billboardów, plakatów i reklam prasowych z wizerunkami różnych rodzajów bakterii. W ten sposób Domestos ostrzegał przed niebezpieczeństwami, jakie niosą i zachęcał do stosowania zasad higieny. W tym roku przygotowany został również "Raport na koniec wieku" Domestosa. 

Pokazał on, w jaki sposób Polki rozumieją pojęcia czystości i higieny. Okazało się niestety, że brakuje nam wiedzy na temat higieny, nie do końca rozumiemy jej znaczenie oraz mniej dbamy o czystość w porównaniu do innych badanych krajów. Dodatkowo Domestos przeprowadził badanie, którego celem było sprawdzenie, ile osób myje ręce po wyjściu z toalety publicznej. W wyniku badań Domestos uruchomił akcję propagującą nawyk mycia rąk. W toaletach publicznych największych polskich miast umieszczono plakaty i naklejki z żartobliwymi hasłami: "Mycie rąk nie boli", "Załatw sprawę, umyj ręce".

Pomocny

Marka Domestos była także jednym z głównych sponsorów akcji charytatywnej "Odnawiamy nadzieję", której celem było zebranie funduszy na remont największego szpitala dziecięcego w Polsce - Centrum Zdrowia Dziecka.

Trzy lata temu Domestos wspólnie z Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej rozpoczął edukację osób mieszkających na terenach zagrożonych powodzią. Podstawowym celem akcji jest przekazanie najistotniejszych informacji o tym, co robić przed, w trakcie i po powodzi. 

Tak powstał rozdawany co roku w kolejnych województwach "Poradnik na wypadek powodzi", który zawiera wskazówki na temat przygotowania się do ewentualnych roztopów, postępowania w przypadku ich wystąpienia oraz przestrzegania zasad higieny po ustąpieniu fali powodziowej. Poradnik uczy m.in., jak - gdy powódź minie - usuwać jej skutki, jak przygotować się do oczyszczania terenów, domów (które są skażone), jak przestrzegać zasad higieny i na które z nich szczególnie zwracać uwagę.

Careline contact details

Argentina

Unilever Belgium N.V.
Humaniteitslaan/Boulevard de l’Humanité 292
1190 Brussel/Bruxelles
Belgium

Av. El Dorado No 69 B-45
7 Floor. Corporate Center building
Bogotá
Colombia

Foods
T: 018000 527517

Home & personal care
T: 018000 513130

Unilever Danmark A/S
Ørestads Boulevard 73
2300 København S

Unilever France S.A.
20 rue des Deux Gares,
92842 Rueil Malmaison Cedex

Unilever Deutschland  
GmbH
Konstantin Bark 
Am Strandkai 1
20457 Hamburg

+49(0)40-3493-3520
www.unilever.de

Hindustan Unilever Limited
Unilever House, B. D.
Sawant Marg
Chakala, Andheri (E)
Mumbai - 400 099

Unilever Japan Head Office
Nakameguro GT Tower (Reception 22F)
2-1-1
Kamimeguro, Meguro-ku
Tokyo
153-8578

Unilever Tea Kenya Limited

Kericho-Nakuru Road

P.O.Box 20 – 20200

Kericho, Kenya

Unilever (Malaysia)
Holdings SDN BHD
Level 33-35, Menara TM 
Jalan Pantai Baru
59200 Kuala Lumpur
PO BOX 11015 
50732 Kuala Lumpur
Malaysia  

Unilever N.V. Weena 455
PO Box 760 3000
DK Rotterdam
Netherlands

Martin Linges vei 25,

1364 Fornebu, Norge

Unilever Jeronimo Martins Lda.
Largo de Monterroio
Mascarenhas 1
1099-081 Lisboa
Portugal

Unilever de Puerto Rico
Professional Offices Park
997 San Roberto Street, Suite 7
San Juan, PR 0096

Unilever South Central Europe SA
Baneasa Business & Technology Park
42-44 Bucuresti-Ploiesti street
Building B
4th floor
District 1
013696 Bucharest
Romania

Unilever Vietnam
156 Nguyen Luong Bang Avenue
Tan Phu Ward, District 7
Ho Chi Minh City
Vietnam

Back to top