O nas
Unilever jest jednym ze światowych liderów w branży towarów konsumpcyjnych. Produkuje i sprzedaje około 400 marek w ponad 190 krajach.
Popularyzacja zrównoważonego stylu życia
Każdego dnia 2,5 miliarda osób korzysta z naszych produktów, by dobrze wyglądać, dobrze się czuć i cieszyć się pełnią życia. To w przybliżeniu jedna trzecia światowej populacji. Nasi klienci nie tylko wybierają produkty ogólnoświatowych marek, w tym Lipton, Knorr, Dove czy Hellmann’s, ale też sięgają po kultowe marki lokalne, jak Bango w Indonezji i Suave w Stanach Zjednoczonych. Faktem jest, że trzynaście spośród 50 wiodących światowych marek należy do Unilever.
Zasięg geograficzny naszej działalności zapewnia nam ogromne możliwości w skali globalnej, w tym wyjątkową pozycję na rynkach wschodzących, które generują 58% naszych obrotów.
Prowadzona przez nas działalność biznesowa obejmuje kompleksowy, globalny łańcuch wartości. Współpracujemy z tysiącami dostawców i wydajemy około 34 miliardów USD na towary i usługi, w tym około 13 miliardów USD na składniki i surowce, z których w ponad 300 fabrykach zlokalizowanych w 69 krajach powstają nasze produkty. Są one następnie rozprowadzane do 25 milionów sprzedawców detalicznych, od supermarketów po małe sklepiki, a także za pośrednictwem innych szybko rozwijających się kanałów, takich jak sprzedaż internetowa i bezpośrednia. Jesteśmy też drugim co do wielkości reklamodawcą na świecie, biorąc pod uwagę wydatki na kampanie reklamowe.
- 190
-
Liczba krajów, w których prowadzimy działalność
- Ponad 160 tysięcy
-
Liczba zatrudnianych przez nas osób
- 1 miliard EUR
-
Kwota, którą co roku inwestujemy w badania i rozwój
Taka skala działalności wiąże się z odpowiedzialnością
Żyjemy w coraz bardziej nieprzewidywalnym i niestabilnym świecie. Odnotowujemy wzrost temperatur, susze zdarzają się częściej, w wielu regionach brakuje żywności, bogatych i biednych dzieli coraz większa przepaść, a dla miliardów ludzi podstawowe standardy higieniczno-sanitarne wciąż są nieosiągalne.
Społeczeństwo się jednak zmienia. Następuje zwrot w kierunku bardziej przemyślanej i opartej o zasady zrównoważonego rozwoju konsumpcji, a pojedyncze osoby coraz częściej czują się osobiście odpowiedzialne za skutki podejmowanych przez nie decyzji zakupowych.
Dlatego właśnie nasz cel jest prosty: dążymy do popularyzacji zrównoważonego stylu życia.
Chcemy przez to przyczynić się do stworzenia świata, w którym wszyscy będziemy mogli żyć w dobrych warunkach, nie przekraczając naturalnych ograniczeń naszej planety.
Robimy postępy dzięki współpracy z coraz liczniejszą społecznością — partnerami, dostawcami i mieszkańcami poszczególnych regionów.
Motorem do działania jest dla nas ten sam duch pionierstwa, który przyświecał powstaniu Unilever w latach 90. XIX wieku, gdy dzięki skromnej kostce mydła udało się spopularyzować czystość w wiktoriańskiej Anglii.
Rozwijając naszą działalność, wyznaczamy sobie następujące cele: