1. Home
  2. O nas

O nas

Unilever jest jednym ze światowych liderów w branży towarów konsumpcyjnych. Produkuje i sprzedaje około 400 marek w ponad 190 krajach.

Popularyzacja zrównoważonego stylu życia

Każdego dnia 2,5 miliarda osób korzysta z naszych produktów, by dobrze wyglądać, dobrze się czuć i cieszyć się pełnią życia. To w przybliżeniu jedna trzecia światowej populacji. Nasi klienci nie tylko wybierają produkty ogólnoświatowych marek, w tym Lipton, Knorr, Dove czy Hellmann’s, ale też sięgają po kultowe marki lokalne, jak Bango w Indonezji i Suave w Stanach Zjednoczonych. Faktem jest, że trzynaście spośród 50 wiodących światowych marek należy do Unilever.

Zasięg geograficzny naszej działalności zapewnia nam ogromne możliwości w skali globalnej, w tym wyjątkową pozycję na rynkach wschodzących, które generują 58% naszych obrotów.

Prowadzona przez nas działalność biznesowa obejmuje kompleksowy, globalny łańcuch wartości. Współpracujemy z tysiącami dostawców i wydajemy około 34 miliardów USD na towary i usługi, w tym około 13 miliardów USD na składniki i surowce, z których w ponad 300 fabrykach zlokalizowanych w 69 krajach powstają nasze produkty. Są one następnie rozprowadzane do 25 milionów sprzedawców detalicznych, od supermarketów po małe sklepiki, a także za pośrednictwem innych szybko rozwijających się kanałów, takich jak sprzedaż internetowa i bezpośrednia. Jesteśmy też drugim co do wielkości reklamodawcą na świecie, biorąc pod uwagę wydatki na kampanie reklamowe.

190

Liczba krajów, w których prowadzimy działalność

Ponad 160 tysięcy

Liczba zatrudnianych przez nas osób

1 miliard EUR

Kwota, którą co roku inwestujemy w badania i rozwój

Taka skala działalności wiąże się z odpowiedzialnością

Żyjemy w coraz bardziej nieprzewidywalnym i niestabilnym świecie. Odnotowujemy wzrost temperatur, susze zdarzają się częściej, w wielu regionach brakuje żywności, bogatych i biednych dzieli coraz większa przepaść, a dla miliardów ludzi podstawowe standardy higieniczno-sanitarne wciąż są nieosiągalne.

Społeczeństwo się jednak zmienia. Następuje zwrot w kierunku bardziej przemyślanej i opartej o zasady zrównoważonego rozwoju konsumpcji, a pojedyncze osoby coraz częściej czują się osobiście odpowiedzialne za skutki podejmowanych przez nie decyzji zakupowych.

Dlatego właśnie nasz cel jest prosty: dążymy do popularyzacji zrównoważonego stylu życia.

Chcemy przez to przyczynić się do stworzenia świata, w którym wszyscy będziemy mogli żyć w dobrych warunkach, nie przekraczając naturalnych ograniczeń naszej planety.

Robimy postępy dzięki współpracy z coraz liczniejszą społecznością — partnerami, dostawcami i mieszkańcami poszczególnych regionów.

Motorem do działania jest dla nas ten sam duch pionierstwa, który przyświecał powstaniu Unilever w latach 90. XIX wieku, gdy dzięki skromnej kostce mydła udało się spopularyzować czystość w wiktoriańskiej Anglii.

Rozwijając naszą działalność, wyznaczamy sobie następujące cele:

Zdrowie i dobre samopoczucie

Pomóc ponad miliardowi osób poprawić stan zdrowia i samopoczucie

Wpływ na środowisko

Zmniejszyć o połowę nasz wpływ na środowisko

Zapewnienie środków do życia

Te ambitne cele są podstawą „Planu życia w sposób zrównoważony” firmy Unilever. Od momentu opracowania Planu w 2010 roku udowodniliśmy, że odpowiedzialny biznes to dobry biznes. Prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny generuje rozwój i buduje zaufanie przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów i ryzyka.

70%

wzrostu naszych obrotów w 2017 roku zawdzięczamy markom opartym o zasady zrównoważonego rozwoju

W 44

krajach jesteśmy uznawani za „najbardziej pożądanego pracodawcę”

Ponad 490 mln

udało się zaoszczędzić od 2008 roku na kosztach energii dzięki programom ekoefektywności

56%

surowców rolnych pochodziło ze zrównoważonych źródeł

Podstawą życia w dzisiejszym świecie jest zaufanie. W obliczu braku zaufania żadne społeczeństwo nie może się rozwijać — a w kategoriach czysto biznesowych zaufanie jest naszym najcenniejszym aktywem.

Paul Polman, Prezes

Zrównoważony rozwój jest motorem innowacji

W wielu częściach świata brak wody jest ogromnym problemem. Opracowujemy więc produkty niewymagające dużego zużycia wody, współpracujemy z dostawcami i rolnikami, by pomóc im lepiej zarządzać jej zasobami, i wykorzystujemy mniej wody w naszych zakładach produkcyjnych.

Odpadów natomiast jest coraz więcej. Pomagamy więc rozwinąć gospodarkę obiegową, modyfikując nasze opakowania z tworzyw sztucznych i wytwarzając energię z odpadów produkcyjnych.

Nasze plany wprowadzenia rozwiązań korzystnych z punktu widzenia bilansu węglowego do 2030 roku obejmują pozyskiwanie 100% energii ze źródeł odnawialnych, instalację bardziej przyjaznych dla środowiska gablot na lody i redukcję emisji związanych z transportem.

Marki, które mają wielkie plany

Nasze marki reprezentujące zrównoważony styl życia — te, które mają wyraźnie określony cel w odniesieniu do problemów społecznych i ochrony środowiska oraz przyczyniają się do realizacji Planu USLP — stanowią inspirację dla wielu ludzi i naprawdę przyczyniają się do zmian. Na przykład Dove pomaga młodym ludziom rozwinąć samoakceptację, nasze proszki do prania pod hasłem „Brud jest dobry” zachęcają dzieci do zabawy na świeżym powietrzu, a Knorr pracuje nad kompleksową zmianą systemu dostaw żywności, od gospodarstw rolnych po talerze konsumentów.

Ponad 55 mln

osób od 2005 roku zapewniliśmy bezpieczną wodę pitną

Ponad 10 mln

ludzi uzyskało łatwiejszy dostęp do toalet w latach 2012-2016

≈ 78 mln

osób wzięło udział od 2010 roku w programach zdrowia jamy ustnej

Dzięki partnerom możemy zrobić jeszcze więcej

Dzięki obecności na całym świecie mamy możliwość wywarcia jeszcze większego wpływu. Sami nie damy jednak rady. Dlatego właśnie współpracujemy z innymi w takich kwestiach, jak zakończenie wylesiania, ułatwienie ludziom dostępu do wody i zaplecza sanitarno-higienicznego oraz przeszkolenie drobnych rolników w zakresie zrównoważonego prowadzenia upraw. Współpraca jest też kluczem do wzmacniania pozycji kobiet, a jesteśmy przekonani, że stanowi to najistotniejszy czynnik umożliwiający rozwój społeczny i ekonomiczny.

Uznanie za nasze starania

Nr 1

Najwyższy wskaźnik zrównoważonego rozwoju Dow Jones w sektorze produktów higieny osobistej w 2017 roku

Nr 1

Globalny Lider Zrównoważonego Rozwoju na poziomie Korporacyjnym w dorocznym badaniu GlobeScan/SustainAbility dla 2017 roku

Klasa „A”

Działalność dotycząca zmian klimatu, ochrony wód i lasów oraz zaangażowania dostawców w raporcie CDP na temat Globalnego Łańcucha Dostaw za 2018 rok

Takie dowody uznania motywują nas do podejmowania dalszych działań. Świadczą również o tym, że chcemy być bardziej otwarci, w szczególności w obszarach, które mają największe znaczenie dla konsumentów, takich jak prawa człowieka, ograniczenie ilości soli w produktach i zrównoważone pozyskiwanie oleju palmowego.

Back to top

DOŁĄCZ DO NASZEJ SPOŁECZNOŚCI

Zawsze jesteśmy chętni do nawiązania kontaktu z ludźmi, którzy tak jak my, troszczą się o naszą wspólną przyszłość dzięki wcielaniu w życie zasad zrównoważonego rozwoju.

KONTAKT

Skontaktuj się z Unilever i specjalistycznymi zespołami lub znajdź dane kontaktowe oddziałów na całym świecie.

Kontakt