Lipton

Lipton jest symbolem dobrego smaku i wysokiej jakości. Jest marką, której siła tkwi w prawdziwej herbacianej pasji, której początek dał sir Thomas Lipton. Jego idea "Prosto z plantacji do czajniczka" jest ciągle żywa, choć ma już ponad 100 lat.

Herbaciana Pasja

Lipton jest symbolem dobrego smaku i wysokiej jakości. Jest marką, której siła tkwi w prawdziwej herbacianej pasji, której początek dał sir Thomas Lipton. Jego idea "Prosto z plantacji do czajniczka" jest ciągle żywa, choć ma już ponad 100 lat.

Na plantacjach Unilevera w Indiach herbata nadal zbierana jest ręcznie. Zrywane są tylko najmłodsze i najdelikatniejsze pędy, a dokładnie - znajdujące się na samej górze pączek i dwa listki. Sam zbiór jest bardzo pracochłonny, wymaga ogromnej delikatności, precyzji i zręczności. Pozwala to na dokładną selekcję odpowiednich pędów i uzyskanie doskonałej jakości herbaty.

Herbata Lipton i jej jakość

Podobnie jak w przypadku wina, jakość herbaty jest bardzo zmienna w zależności od kraju pochodzenia, gatunku krzewu herbacianego, warunków pogodowych, wysokości, rodzaju i jakości gleby. Kombinacja wszystkich tych czynników określa ostateczny smak, moc i kolor herbaty. Tak jak wino, herbata charakteryzuje się niezliczoną ilością odmian.

Aby osiągnąć stały poziom jakości aromatu, koloru i mocy herbacianego naparu, miesza się wiele gatunków herbat z różnych plantacji. Skład mieszanki herbaty Lipton Yellow Label przygotowywany jest w specjalnym centrum rozwojowym w Anglii. Nad jakością LYL czuwa expert od blednowania, czyli mieszania hebrat (kiper) – Phil Moody. Za proces ten odpowiedzialna jest mała grupa profesjonalnych kiperów, którzy łącznie maja ponad 150 lat doświadczeń w smakowaniu i mieszaniu herbat. Kiper to zajęcie dla bardzo ekskluzywnej grupy osób, którzy są bardzo doświdczeni w rozpoznawaniu różnbych gatunków herbat I dobieraniu ich.

Dodatkowo herbata z każdej partii produkcyjnej zanim zostanie zapakowana, oceniana jest po raz kolejny pod względem smaku oraz standardów jakości. W zakładzie konfekcjonującym z każdej pratii produkcyjnej pobierane są próby finalnego produktu i poddawane dokładnej analizie sensorycznej.

Więcej marek

Logo Algida Lody
Logo Amino

Produkty

Artykuły

Powrót na górę

Social

Facebook
Ciekawostki i porady
  • Adoptowaliśmy żyrafę z poznańskiego ZOO oraz zakupiliśmy poidła dla całego stada! Poznajcie Liptona. Ma 2 lata i 4 miesi� ce, przyjechał do nas z Lipska.

    about 19 hours ago

  • Co s� dzicie o pomyśle stworzenia w Waszym biurze ściany całej wypełnionej herbat� ?

    20 Oct

  • Gotowi na całodniowe leniuchowanie?

    19 Oct

  • Każde mrugnięcie okiem to 212 zaparzonych szklanek herbaty Lipton w Polsce.

  • Lipton Yellow Label jest mieszanką ponad 20 specjalnie dobranych herbat z 5 regionów świata.

  • Plantacje herbaciane Unilevera prowadzone są zgodnie z założeniami rolnictwa zrównoważonego, polegającego na stosowaniu metod upraw przyjaznych środowisku, mając na względzie zaspokajanie potrzeb współczesnych i przyszłych pokoleń. Unilever jest członkiem Ethical Tea Partnership, inicjatywy, której celem jest promowanie etycznego pozyskiwania herbaty. Jest to rozwijające się, niekomercyjne stowarzyszenie dużych firm zajmujących się sprzedażą herbaty, które wspólnie podjęły odpowiedzialność za pozyskiwanie herbaty wyłącznie w sposób zgodny z etyką.

Śledź nas na Facebooku

Powrót na górę

Kontakt

Argentina

Unilever de Argentina S.A.
Alf. H. Bouchard 4191
(B1605BNA)
Munro, Pdo. de Vicente López
Pcia. de Buenos Aires
T: 0800-888-6666
www.unilever.com.arLink opens in a new window

Contact Unilever ArgentinaLink opens in a new window

0800-888-6426

Powrót na górę